Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Flatpanels er blevet kontaktet vedrørende to UDH Blu-ray udgivelser fra Nordisk Film, hvor både HDR og Dolby Atmos-lyd mangler selvom den internationale UHD Blu-ray har HDR og Atmos.

Det er filmene Warfare og Ballerina.

Vi samler information for at høre, om der er andre eksempler. Er det en ny ærgerlig tendens for nordiske skiveudgivelser?

Byd meget gerne ind!
Det lyder underligt. Det ville kræve en aktiv indsats fra NF for at fjerne HDR.
Naiera skrev: 09 okt 2025, 18:10 Det lyder underligt. Det ville kræve en aktiv indsats fra NF for at fjerne HDR.
Præcis. Det er derfor, jeg fisker efter om de personer, der har indberettet problemet rent faktisk har afspillet de fysiske diske.
Egentlig burde de jo slet ikke kunne fjerne det. De skal have en master i SDR.
Rasmus Larsen skrev: 10 okt 2025, 06:44
aalb1970 skrev: 09 okt 2025, 15:33 Er nedgraderingen bekræftet i praksis ved afspilning eller er det baseret på emballagen?
Ja det manglede ved afspilning. Der var DTS HD lyd i stedet for Atmos på Warfare skiven.
Bare så jeg er helt med:
1. 4K opløsning i SDR (Rec.709)
2. DTS MA i stedet for Dolby Atmos

?

Hvis ja til ovenstående, så må de have brugt en anden master end den internationale version, sandsynligvis den samme master som blev brugt til Bluray versionen.
Rasmus Larsen skrev: 11 okt 2025, 09:07 Jeg har fået en foreløbig kommentar fra Nordisk Film, der siger, at det er den version, de har fået fra deres samarbejdspartner.

Jeg ved ikke, hvem deres samarbejdspartner er.
Det er ham fra nede i porten i den lange overfrakke og skjult bag sine solbriller der står og flasher sine videoer til de forbipasserende eller så henvender de sig til naboen søn der sælger billige rips han har fundet på nettet
Hvad laver Nordisk Film? Hvorfor skal vi have ringere udgaver end resten af verden? Det får da ikke folk til at vælge danske skiver eller digitale udgivelser til!
Jeg var allerede bevidst om, at ekstra materialet forsvinder nogle gange, men nu skal man også holde øje med om selve kvaliteten er den samme. Fedt.
KristofferA skrev: 12 okt 2025, 06:37 Hvad laver Nordisk Film? Hvorfor skal vi have ringere udgaver end resten af verden? Det får da ikke folk til at vælge danske skiver eller digitale udgivelser til!
Jeg var allerede bevidst om, at ekstra materialet forsvinder nogle gange, men nu skal man også holde øje med om selve kvaliteten er den samme. Fedt.
Hey Kristoffer. Kan du huske nogle eksempler på udgivelser, hvor ekstramateriale mangler?