Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Radiomanden skrev: 20 feb 2025, 17:17 Hvorfor er det en nødvendighed at købe et TV som er så smart, det har jeg svært ved at se fidusen i, App's på et TV er hurtigere forældet end de er på en extern enhed, og når de ikke længere kan bruges på den, så er en ny billig i anskaffelse fremfor et nyt TV er er supersmart.
Bruger man alligevel kun App's, så er de da underordnet at det er via en enhed tilsluttet TVet.
Den tankegang at det absolut skal være App's på TVet forstår jeg ikke.
Det lader til at der er meget du ikke forstår. Jeg forstår ikke hvorfor du spilder din og andres tid herinde med dine irrelevante meninger ift. trådens emne.
Lidt opfølgning. Jeg har her til aften testet Norlys Play. Må nu indrømme, at der også går et par sekunder hos mig inden reel opstart af de enkelte kanaler. Jeg tror, at jeg er blevet snydt af, at der ved opstart af en kanal, straks vises et stillbillede af det, der så først et par sekunder efter reelt starter op.

Når man tænker lidt over det, er det vel heller ikke helt ulogisk, at der lige går lidt tid til at opbygge en buffer. Det er trods alt stadig streaming af flow-kanaler.

At der skulle være sket en ændring til det negative ved opdatering fra tvOS 17 til tvOS 18, har jeg så åbenbart heller ikke lagt mærke til.

Min Apple TV 4K 3. gen. er som sagt med kablet internet. Speedtest på Apple TV viser:
Ping: 10 ms
Jitter: 2 ms