Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen

Jeg overvejer at købe dette tv i elgiganten: LG 55" C5 Pro 4K OLED evo TV, men jeg vil gerne have jeres input først :)

Er pro det pengene værd at bruge 1.000 kr. mere på 'pro' udgaven af dette tv?

Og hvorfor udgiver de pro-version nu?
I tidligere år har der eksisteret f.eks. C3 efterfulgt af et tal. Det var samme TV-skærme med visse designforskelle.

Dette ser ud til at have ændre sig i år, så en af varianterne nu hedder C5 Pro. Den har et lidt andet design. Jeg kan se, at der også er tale om, at C5 Pro har marginalt højere lysstyrke, men det er jeg ikke sikker på stemmer. Der er altid lidt variationer mellem eksemplarer, så det kan sagtens være, at der er samme variation imellem to C5'er (uden 'Pro' i navnet),
C4 55 har været nede omkring de 7.000 men pt. ligger det og roder rundt omkring de 8.300 +/-

Pro er primært en design variant med måske/måske-ikke lidt mere lys - men men - jeg tvivler at det er en tusse mere værd end standard C-modellen

Kan og tør du vente så rammer C nok igen meget snart de 6-7.000 for en størrelse 55 - typisk skal de lige tømme lageret omkring september/oktober - men kan du ikke vente så nap et til 8.300 og glem Pro-varianten
RikkeJoost skrev: 24 aug 2025, 11:07 Tak for svar Rasmus.

Jeg kan læse den gratis del af en artikel i Lyd og Billede, at den også kaldes C5E nogle steder.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 025/912294 Det er denne her jeg overvejer.

Hvad tænker du om tidspunktet for køb af modellen?
Stod jeg selv i samme situation, ville jeg jagte en C4 til en god pris – forskellen mellem generationerne er beskeden. Jeg tror, at vi skal hen til Black Friday før de gode tilbudspriser på C5 starter.
davidjohn34 skrev: 28 aug 2025, 04:00 Jeg gad vide, hvad den mest åbenlyse forskel er mellem den almindelige C5 og C5 Pro? For kun 1.000 kr. mere, er det så værd at investere i Pro-versionen for en langvarig visuel oplevelse?
Det korte svar er nej - Ikke en gang LG gider at bruge tid på at fortælle om de fordele der er med en pro model

Så spar de penge og køb den "normale" C4
Hvad jeg lige kan læse mig frem til, så er der disse 3 forskelle:
C5 Pro har:
200 nits ekstra lysstyrke i forhold til C5 (1200 vs 1400)
Kommer med den gamle Magic Remote
Farven på stander og ramme er Brun (Umber Brown)