Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tabula Rasa
Ser ud til følgende tre titler har fået en 4K - og DV - upgrade på Itunes/Apple TV+ (butik, så…):

- Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (2007)
- Catch Me If You Can (2003)
- Zodiac (2007)
Senest rettet af Tabula Rasa 10 jul 2025, 12:05, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
Det er ikke apple TV+ :) Apple TV+ er en adskilt streaming kanal som ikke har "gammelt" indhold der har behov for opgradering til 4K og DV.

Hvis du bare kalder det for Itunes film tror jeg de fleste er med. Jeg er ikke helt sikker, men tror vist ikke engang det officielt hedder "itunes movie" mere, men vel bare butik i (Apple) TV App. Tror Apple stille og roligt bevæger sig væk fra Itunes udtrykket.
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
kan se du har rettet noget som slet ikke var min pointe, Itunes film som denne tråd handler om og de film du nævner har ikke noget med Apple TV+ at gøre. Nu må du sgu lige tage dig lidt sammen tabula rasa :). Du skal bare slette Apple TV+. Og du behøver ikke engang at skrive itunes eller butik eller noget. Trådens overskrift ER itunes film
Af Tabula Rasa
Hold nu op… Du kan købe film gennem Apple TV+ app - dvs. butikken, i den app. Det film-udvalg, du har i denne app’s ‘butik’, er præcis det samme som Itunes’ udvalg - fordi du essentielt køber Itunes film, blot gennem Apple TV+ app.

Med andre ord: når eller fordi det gælder film, 4K opgraderinger m.m. i Itunes, har det noget at gøre med Apple TV+.

Du kan da godt lave argumentet om, at det dermed er redundant at nævne Apple TV+ (som jeg gjorde), fordi ‘kilden’ kan siges at være Itunes. Fair nok, I guess. Men det virker en anelse stramt at sige, at Itunes intet har at gøre med Apple TV+, for så vidt gælder filmudvalg (opgraderinger, etc).

Eftersom ekspliciteringer er noget forums og utallige indlæg generelt kunne bruge mere af, synes jeg det er - i mangel af bedre ord - en fjollet kritik.
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
Jeg gider ikke at diskutere med dig om hvad Apple TV+ er :) Det var heller ikke meningen det skulle køre så langt ud i en samtale.
Apple TV+ er en streaming tjeneste som disney og netflix og og du kan ikke købe film i Apple TV+ men abonnere på kanalen som alle andre streamingtjenester. Det du snakker om hedder ikke Apple TV+ men hedder TV App hvor itunes film er og hvor Apple TV+ er. itunes film butik og Apple TV+ har intet med hinanden at gøre.

Det lyder som om du har meget krudt i blodet :) Slap af og Du kan skrive hvad du vil.
Brugeravatar
Af elcom
Ser ud til Lethal Weapon ikke er en 4K opgradering, men en tilføjelse. Så mit gamle køb er fortsat HD, men jeg kan købe en anden version i 4K.
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
Der er rygte om at der starter en kampagne. Dagens sommertilbud på filmpakker.
En ny hver dag de næste 14 dage.

Jeg har dog ikke selv endnu opdaget noget i butikken. Så måske hen af dagen.
Af Tabula Rasa
Det kunne være nice. Ofte starter deres kampagner starter torsdage eller fredage, så falder måske sammen med overgangen til august.

Så håber jeg nogle af filmene på min ‘venter på et godt tilbud’-liste dukker op!
Brugeravatar
Af disqus_Cr1DFvT0xq
Tabula Rasa skrev: 30 jul 2025, 08:00 Det kunne være nice. Ofte starter deres kampagner starter torsdage eller fredage, så falder måske sammen med overgangen til august.

Så håber jeg nogle af filmene på min ‘venter på et godt tilbud’-liste dukker op!
hvor blev den kampagne af du lovede?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Vi opdaterede også listen for nylig med følgende film i 4K: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1528271944

Dødbringende våben (1987)
Dirty Harry (1971)
A Minecraft Movie
The Manchurian Candidate (2004)
Madagascar (2005)
Monty Python’s the Meaning of Life (1983)
Den of Thieves 2: Pantera
A Knight's tale (2001)

Red One
Adventures of Baron Munchausen (1998)
Clue (1985)
Silver (1993)
Wayne’s World (1992)
St. Elmo's Fire (1985)
Better Man
The Fisher King (1991)
Sideways (2004)
The Way We Were (1973)