Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nestla
Supergris skrev: 23 jul 2025, 12:39
henrik.yde skrev: 22 jul 2025, 22:03 759 er et rigtig godt bud på et OLED i 65 tommer:
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... roductName
NU kigger han IGEN på 77"! :(
Ja det er ikke nemt ;-)
Nu kan jeg godt bruge 77", men jeg flytter på et tidspunkt og så kan det være stuen er en meter smallere. Men jeg ved ikke hvornår, så måske bare købe 77".
Så beklager forvirringen og klaphat kommentar (som jeg i øvrigt fjernede). Kindhest modtaget.

Er Samsung S90D bedre end C4? Det er lidt en smagssag på youtube ser det ud til. Men ja det er også dyrere. Så er der Sony Bravia 8 som har visse fordele. C4 er meget lys i forhold til og mister detaljer ved skyer lagde jeg mærke til. Men C4 er måske bedst samlet set. Det ser da også godt ud.

Med C4 bliver det lige omkring 15-16K inkl. 8k hdmi kabel, philips hue gradient light strip til 75" og op og levering og forsikring.
Er Philips 77oled809 bedre end C4? Det er dog heller ikke langt nok nede i pris endnu, selvom jeg så det til lige under 17.000 nu.

Men det er en stor beslutning.
Af nestla
henrik.yde skrev: 22 jul 2025, 22:03 759 er et rigtig godt bud på et OLED i 65 tommer:
Og billedkvaliteten er bedre end på samtlige LCD/LED TV. Panelet er det samme som der sidder i LG C4, og Philips 809 (OLED EX). Dog kører TVet med Titan i stedet for Android/Google TV. Og når nu du er glad for Ambilight, så vil det være det naturlige valg, især til prisen, 7999,- kr.
Og nej, Burn-in er ikke noget du bør være nervøs for, det er stort set elimineret på de nyeste OLED TV.
Ok, er forskellen på 759 og 809 bare OS?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvis ikke der ønskes en extern enhed til det smarte, så skal du ikke vælge de der har Titan OS.
Af nestla
Jeg bliver måske nødt til at have ekstern boks for at kan bruge 3. parts apps. Men det kunne da være rart ellers at have det hele i OS.

Men jeg fandt ud af at Philips oled svarer til disse LG:
759 er med b4 panel
809 er med c4 panel
909 med G4 panel

Selvfølgelig er der en grund til anden model end bare OS. Så jeg skal minimum have 809 hvis det skal være Philips. Så skal det lige falde til under 15.000 for 77".

Ellers bliver det nok C4 med light strip. Det finder jeg nok ud af. Tak for hjælpen.
Af henrik.yde
nestla skrev: 24 jul 2025, 02:47
Og billedkvaliteten er bedre end på samtlige LCD/LED TV. Panelet er det samme som der sidder i LG C4, og Philips 809 (OLED EX). Dog kører TVet med Titan i stedet for Android/Google TV. Og når nu du er glad for Ambilight, så vil det være det naturlige valg, især til prisen, 7999,- kr.
Og nej, Burn-in er ikke noget du bør være nervøs for, det er stort set elimineret på de nyeste OLED TV.
Ok, er forskellen på 759 og 809 bare OS?
Ja, stort set, der er vist også forskel på fødderne, men performance/billedkvalitet er ens.
Af nestla
ok jeg fortsætter min egen tråd som en skrev jeg skulle. Jeg lagde dette op i anden tråd i går:

Jeg vil nu hellere have S90D med qd oled panel, men det kan man åbenbart ikke købe i dk. Men C4 er da meget grøn i farverne og slet ikke på højde med S90D
Af nestla
Der er åbenbart et problem på nogle w-oled med green tinting. Kan man så få det byttet, hvis man får sådan et?
Det er vel sådan et de har fået i den forrige test video, for jeg prøvede at undersøge om det også er et problem på S90D woled og jeg fandt dette

Så man burde vel kunne få byttet et tv med green tinting?
Senest rettet af nestla 29 jul 2025, 17:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Kan det ikke rettes i Farvestyringen, det burde være muligt at justere.
Af nestla
Det ved jeg ikke. Det lyder jo som om det er en fejl på panelet, når nogle woled har det og andre ikke.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der burde være en mulighed at kunne styre mætning, luminans og tone er på farverne (R-G-B) Det må også være muligt på Philips.
Af nestla
Ja måske men hvorfor har de mon så ikke gjort det inden de testede. Spørgsmålet er om det er en panel fejl, som så skal byttes. Er alle jeres c4 uden green tinting?
Af henrik.yde
Jeps, det er muligt på Philips 809. nestla, Vær lige opmærksom på at TVet fra Samsung ikke har Dolby VIsion.
Af nestla
henrik.yde skrev: 29 jul 2025, 17:04 Jeps, det er muligt på Philips 809. nestla, Vær lige opmærksom på at TVet fra Samsung ikke har Dolby VIsion.
Jeg køber nok også LG C4 77" i Power på torsdag efter jeg har undersøgt det hele nærmere.