Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Arbejdet med at scanne gamle filmnegativer i 8K eller højere opløsning har nu været undervejs i 2-3 år how Warner Bros. De har scannet 35-40 film i 8K.

Så må vi se, om vi en dag får gratis opgradering til 8K i Apple TV appen. Tror dog næppe det bliver med den nye Apple TV boks, at 8K skydes i gang.

En status på 8K-film

I mellemtiden kan vi glæde os over, at disse 8K-scanninger til tider bruges som original til 4K-nedskalering af film. Der er fremhæver nogle filmtitler i artiklen.
Jeg tror Dolby Vision 2 kunne være kandidat til ny Apple TV 4K boks. Hvis der skal gå 2-3 år igen før næste-næste boks kommer, bliver Dolby Vision 2 jo nok mangelvare. Jeg forstår heller ikke hvorfor Dolby valgte at annoncere på IFA-messen i stedet for på CES-messen til januar. Hisense, der er lancerespartner, var ikke klar til rigtig at sige noget om Dolby Vision 2 i en kontekst for vestlige markeder.

Alle vores Dolby Vision 2 spørgsmål, besvaret
Nej, jeg så Only Murders in the Building, for få dage siden og det virker stadig, selvom Henter symbolet står lidt lang tid, men lyden starter… prøvede lige en anden titel der også virker som normalt…
JornH skrev: 11 okt 2025, 23:39 Nej, jeg så Only Murders in the Building, for få dage siden og det virker stadig, selvom Henter symbolet står lidt lang tid, men lyden starter… prøvede lige en anden titel der også virker som normalt…
Det virker også til at være meget svingende. I dag kunne jeg fint se sidste fem minutter af et afsnit, hvorefter næste afsnit blot stod og hang og hang. Siden da har alle valg blot hængt uanset ventetid.
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 118