Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Det er i øvrigt samme logo, som ses på pressesiden for Apple TV+, hvor de har skiftet navn til Apple TV.

At både streamingtjenesten og Apple TV appen nu har samme logo vidner vel om, at de går med tanker om at markedsføre det som ét og samme. Men hvad hedder filmbutikken så?
Vedhæftede filer
appletvnewlogo_2_large.jpg
appletvnewlogo_2_large.jpg (218.57 KiB) Vist 390 gange
indtil videre hedder filmbutikken jo bare "butik" (store) i TV App :)
og når man skal omtale specifikt den, må man jo bare kalde den Apple filmbutik.

Men hvis man kigger i filmbutikken og finder en film med ekstramateriale bruger de faktisk stadig udtrykket itunes extra.
Rasmus Larsen skrev: 14 okt 2025, 08:21 Det er i øvrigt samme logo, som ses på pressesiden for Apple TV+, hvor de har skiftet navn til Apple TV.

At både streamingtjenesten og Apple TV appen nu har samme logo vidner vel om, at de går med tanker om at markedsføre det som ét og samme.
Tror du, det måske kan give anledning til at spekulere i om de dropper konceptet med at samle 3. part streamingtjenester i én app og så bare have appen som kun Apple TV (+) og (itunes) film butik.
Siden de vil have navnemæssigt at streamingtjenesten og appen er samme og en.
Eller holder de fast i det 3. part streaming, men at det hele bare er et udtryk for at de går med planer om bare at få ryddet lidt op i det navnegivning og evt lidt omrokering af navne fordi den kommende nye boks har fået (får) nyt navn.

Ik fordi jeg synes det behøver at give anledning til noget da navngivningerne før heller ikke havde hoved og hale i det.
Jeg tror ikke, at de dropper "kanaler" i Apple TV appen.

Her er hvad Eddy Cue fra Apple siger om navneændringen:

“I just decided, we just decided. Look, we put the plus in there because we’ve used it in our other services like iCloud+ and News+, but we do that when we have a free service and then there’s a paid version. We stayed consistent because of it, but we all called it Apple TV and we said, given where we are today, it’s a great time to do it, so let’s just do it.”

“Our hardware is called Apple TV 4K for your TV. I think that’s fine, and the app is called Apple TV. It’s been called Apple TV on our third-party products as well, so I don’t think that’ll be a problem at all.”
Kilde: https://podcasts.apple.com/us/podcast/t ... 1612131897
Det håber jeg da satmer heller ikke, tværtimod skal de tage sig lidt sammen og se at få nogen flere kanaler i Danmark :) ikke tilknytninger af app. Det er en mellemting som ikke er helt optimalt som kanaler.
Indtil videre synes jeg det er det bedste bud på at gøre det godt og nemt at have ala carte streamingtjenester, i stedet for streaming pakke løsninger som andre gerne vil. Så det må de ikke droppe, før nogen kommer med noget bedre.
Rasmus Larsen skrev: 15 okt 2025, 08:52 Jeg tror ikke, at de dropper "kanaler" i Apple TV appen.

Her er hvad Eddy Cue fra Apple siger om navneændringen:

“I just decided, we just decided. Look, we put the plus in there because we’ve used it in our other services like iCloud+ and News+, but we do that when we have a free service and then there’s a paid version. We stayed consistent because of it, but we all called it Apple TV and we said, given where we are today, it’s a great time to do it, so let’s just do it.”

“Our hardware is called Apple TV 4K for your TV. I think that’s fine, and the app is called Apple TV. It’s been called Apple TV on our third-party products as well, so I don’t think that’ll be a problem at all.”
Kilde: https://podcasts.apple.com/us/podcast/t ... 1612131897
Eddy Cue kan jo gøre (næsten) som han har lyst, men jeg synes ikke, at forklaringen på navneskiftet giver særlig god mening.

I min optik burde TV-appen splittes op. Jeg glemmer fra tid til anden, at jeg overhovedet ejer film på Apple TV (4K), simpelthen fordi film-delen ikke er umiddelbart tilgængelig.
Rasmus Larsen skrev: 05 sep 2025, 08:35 Jeg har eksperimenteret med remote play fra PS5 og Xbox Series X konsoller til Apple TV (og Google TV), foranlediget af at vores ældste barn har fået TV på værelset. Der kommer ikke konsoller derop, men de vil gerne kunne spille PS5 og Xbox spil på værelset. Konsollerne står i stuen.

Skriver nok et par artikler om det, men vil høre, om andre har erfaringer med det?

Jeg har brugt apps som PXPlay, OneCast og XBPlay.
Jeg har i dag publiceret den første artikel. Den handler om PlayStation-spil på Apple TV (og Google TV).

Guide: Sådan spiller du PlayStation-spil på Apple TV og Google TV

Jeg har også eksperimenteret med Steam Link til PC-spil, men jeg nok erkende, at jeg har givet op. Hold op hvor er Steam en rodebutik. Hvert spil har egen launcher og man kan aldrig været sikker på, om controllere virker eller ej – selvom om kompatibilitet fremgår. Jeg ville gerne have det til at fungere, men orker ikke al besværet. Så næste artikel i serien handler om Xbox-spil på Apple TV og Google TV.

Billede
Jeg fik bestilt SkyShowtime som App[?]/Kanal[?] via Apple TV app. Men det viser sig, at det alene er Standard-versionen med indhold i HD-opløsning og ikke Premium-versionen med indhold i 4K-opløsning. Det synes jeg ikke rigtig giver mening. Er det bare sådan? Eller gør jeg noget forkert?
Giver fint mening. Hvis det er SkyShowTime kanal er det standard 7 dage gratis prøve og derefter 89 som standard også normalt koster. Men der mangler info omkring abonnement og kvalitet, selvom man kan tjekke det ud i prøveperioden. Det kaldes så family subscription, hvad end det så er, som er en version som Skyshowtime ikke tilbyder normalt. Tror det er standard version + måske mulighed for at dele med sin familie som også har Apple konto.
Premium tilbydes kun via skyshowtime app som koster 129. Du troede måske at du lige havde fundet et "hul" til at få 4K fra showshowtime til 89, når det normalt koster 129 :).
Skyshowtime er nedtur.
Apple Tv plus, filmbutikken og Music som er de eneste streamingtjenester i verden uden dikkedarer og gratis youtube er det eneste Ddur.
Rasmus Larsen skrev: 08 okt 2025, 09:04 Der er også vedvarende rygter om, at Apple køber rettigheder til Formel 1. I USA til at starte med. Rygtet vil vide, at det kan blive annonceret 17-19. oktober.

Men nu må vi se. Det er ikke første gang, der har været rygter om Apple og diverse sportsrettigheder. De har givetvis haft møder men det er jo ikke det samme som aftaler.

Kilde: https://puck.news/newsletter_content/th ... holy-wars/

Det ville være superfedt at følge Formel 1 i Apple Vision Pro.
Så skete det.
https://www.apple.com/newsroom/2025/10/ ... in-the-us/
Ja og alt F1 bliver uden merpris for amerikanerne, hvis de allerede har Apple TV abonnement. Lad os da få det samme i Europa. Det bliver spændende at se, hvad der sker, når rettighederne begynder at løbe ud land for land. Viaplay har dog rettighederne til og med 2029 i Danmark.

"When you’re a subscriber to Apple TV, you get all of the qualifying, races, practices, everything that you can get, no additional cost whatsoever," Apple's senior vice president of services Eddy Cue said.
Link: https://www.motorsport.com/f1/news/how- ... /10757820/

Spændende om Apple kommer til at streame i 4K, HDR og Atmos. Og spændende hvad de gør ift. Apple Vision Pro.
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118