Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

G80 skrev: 16 okt 2025, 20:46 Du troede måske at du lige havde fundet et "hul" til at få 4K fra showshowtime til 89, når det normalt koster 129 :).
Nej, jeg havde ikke undersøgt abonnementstyper og priser på forhånd, men havde nok en forventning om, at bestilling via Apple TV ville give mulighed for valg af højeste kvalitet. Som det er nu, er det temmeligt ubrugeligt.
Rasmus Larsen skrev: 18 okt 2025, 11:45 Ja og alt F1 bliver uden merpris for amerikanerne, hvis de allerede har Apple TV abonnement. Lad os da få det samme i Europa.
Typisk er der ikke noget, der er gratis, så det er vel bare et spørgsmål om tid, inden prisen på Apple TV abonnementet stiger igen.

Og vi ender alle med at skulle betale mere for F1, fordi Apple nu er med til at presse prisen for rettighederne op.
Ddur skrev: 18 okt 2025, 12:58
G80 skrev: 16 okt 2025, 20:46 Du troede måske at du lige havde fundet et "hul" til at få 4K fra showshowtime til 89, når det normalt koster 129 :).
Nej, jeg havde ikke undersøgt abonnementstyper og priser på forhånd, men havde nok en forventning om, at bestilling via Apple TV ville give mulighed for valg af højeste kvalitet. Som det er nu, er det temmeligt ubrugeligt.
Jo det er ringe det kan vi godt blive enige om. men det er jo hvad skyshowtime tilbyder til prisen.
Men du vidste godt der var noget der hed standard HD abonnement og noget der hed premium med 4K. Men du vidste ikke hvad det kostede :).
Det ved du nu.

men de kunne godt gøre det klart hvad man får af opløsninger og formater til prisen. Det mangler.
Rasmus Larsen skrev: 18 okt 2025, 11:45 Ja og alt F1 bliver uden merpris for amerikanerne, hvis de allerede har Apple TV abonnement. Lad os da få det samme i Europa. Det bliver spændende at se, hvad der sker, når rettighederne begynder at løbe ud land for land. Viaplay har dog rettighederne til og med 2029 i Danmark.

"When you’re a subscriber to Apple TV, you get all of the qualifying, races, practices, everything that you can get, no additional cost whatsoever," Apple's senior vice president of services Eddy Cue said.
Link: https://www.motorsport.com/f1/news/how- ... /10757820/

Spændende om Apple kommer til at streame i 4K, HDR og Atmos. Og spændende hvad de gør ift. Apple Vision Pro.
Er det, det samme for de andre sportaftaler som fodbold at amerikanerne får det gratis hvis de har abonnement på ATV.
Her der skal man da tegne tillægsabonnement på fodbold som kanal selvom man har abonnement på ATV.
Jeg tror ikke der er særlig mange der tror at det kommer til europa, men man har altid lov at håbe. Meget gerne UFC også :).
Men det med økonomien er jo et spørgsmål om pakkeaftaler mellem ATV og F1 og ikke et spørgsmål om husholdningsøkonomisk regnestykke.
Du kan jo se at det er gratis i USA hvis man har abonnement på ATV, selvom der er andre priser udenfor ATV i F1's egen app.

jeg bryder mig ikke personligt selv om pakkeløsninger, så det håber jeg ikke, ville foretrække selvvalgt tillægspris for kanal som feks fodbold i ATV App er nu. Så hvis F1 kom som kanal man kunne tilvælge i TV app ville det være fint. og endu bedre hvis UFC kom som kanal. Men Apple og UFC :).
Pakkeløsninger tænker jeg fører ofte til meget høj sandsynlighed prisstigninger, men mere fordi jeg ikke gider indhold med "tvangspakker".

Men ham Eddie cue har talt. Han går efter flere pakkeaftaler.
Han skal bare stoppe med det der og se at få aftalt nogle flere og bedre kanaler her i danmark man frit kan tilkøbe istedet. Og så i bedste og højeste kvalitet.
Mon ikke Apple så snart annoncerer, at Apple TV stiger i pris. Måske til 15 USD fremfor de 12,99 i dag?

DK kunne vel også godt bruge en stigning til 99,-? (/s)

Men i forhold til en opdateret boks, tror vi reelt på, at der lander noget som helst i år/tidligt næste år? Apple virker pænt ligeglade med gaming derpå.
Det lyder som om at forhandlerne er ved at løbe tør for den nuværende model, så der bør være noget nyt på vej, af en eller anden art.
Eddie siger
“We’ve gone backwards. (…) You used to buy one subscription, your cable subscription, and you got pretty much everything they had. Now, there’s so many different subscriptions, so I think that needs to be fixed.”

Tiden vil vise hvad han vil mene med det.....
Bjur skrev: 19 okt 2025, 09:30 Kunne være rart hvis filmbutikken fungerede bedre. Når man vælger en film starter den automatisk afspilning medmindre man holder knappen inde og selve overviewet mangler mere funktionalitet. Der kunne de lære noget af Plex mfl.
Mener du ikke inde i bibliotek fanen.
Filmbutikken gør vel det den skal og er fin og har en af de bedste overview der findes. Der kommer man over på en ny side som netop viser alle oplysninger om filmen når man trykker på en film.
Det er biblioteket for sine købte film der måske kan være lidt irriterende afhængig af hvordan man ser på det. At de ikke har lavet det på samme måde som filmbutikken, sådan at når man trykker på en film at den så først hopper over på overblikket af filmen med alle dens oplysninger. Men det er jo en smagssag. Hvis man ikke vil se oplysninger men bare afspille filmen med det samme er det jo fint som det er. Det er jo ligegyldigt om man skal lave langt tryk for at få en ekstra knap frem som får en over på oplysninger eller om man skal lave langt tryk for at få en knap frem til afspilning.
Jeg gætter på de fleste som ikke er nørder, bare ønsker at afspille filmen som det er nu.
G80 skrev: 18 okt 2025, 14:07
Rasmus Larsen skrev: 18 okt 2025, 11:45 Ja og alt F1 bliver uden merpris for amerikanerne, hvis de allerede har Apple TV abonnement. Lad os da få det samme i Europa. Det bliver spændende at se, hvad der sker, når rettighederne begynder at løbe ud land for land. Viaplay har dog rettighederne til og med 2029 i Danmark.

"When you’re a subscriber to Apple TV, you get all of the qualifying, races, practices, everything that you can get, no additional cost whatsoever," Apple's senior vice president of services Eddy Cue said.
Link: https://www.motorsport.com/f1/news/how- ... /10757820/

Spændende om Apple kommer til at streame i 4K, HDR og Atmos. Og spændende hvad de gør ift. Apple Vision Pro.
Er det, det samme for de andre sportaftaler som fodbold at amerikanerne får det gratis hvis de har abonnement på ATV.
Her der skal man da tegne tillægsabonnement på fodbold som kanal selvom man har abonnement på ATV.
I USA har Apple også rettigheder til MLB baseball. De er en del af Apple TV abonnementet.

Og så har de globale rettigheder til MLS fodbold. Det koster ekstra i USA, ligesom i Danmark.
  • 1
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118