Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

OK, jeg har altid læst det, som at det var den sorte boks, der dukkede op hos dig.

Den grå ser jeg, men umiddelbart er den forsvundet efter at have valgt "Optimer hurtigt medieskift (QMS)" på AppleTV. Dog har jeg kun lige testet et par minutter, og boksen vises, når tv'et tændes.
Den grå QMS-VRR pop-up boks vises afhængig af, hvordan man har indstillet default format til i Apple TV.

Har man indstillet default format til 4K SDR, vises boksen tilsyneladende hver gang, man går ind og ud af videoer med HDR10 og Dolby Vision.

Har man derimod indstillet default format til 4K HDR, vises boksen kun ved opstart af Apple TV og ved videoer med Dolby Vision, men ikke ved videoer med HDR10.

Red.:
Ovenstående formentligt forkerte observationer.
Senest rettet af Ddur 30 dec 2024, 10:52, rettet i alt 1 gang.
Interessant. Nu har jeg prøvet mig lidt frem og tilbage igen. Konklusionen er nok, at det er fuldstændig vilkårligt, hvornår boksen vises. Det ville sådan set også være underligt, hvis indstilling af SDR/HDR skulle være udslagsgivende.
lunddal skrev: 27 dec 2024, 13:28 OK, jeg har altid læst det, som at det var den sorte boks, der dukkede op hos dig.

Den grå ser jeg, men umiddelbart er den forsvundet efter at have valgt "Optimer hurtigt medieskift (QMS)" på AppleTV. Dog har jeg kun lige testet et par minutter, og boksen vises, når tv'et tændes.
Hvor tit ser du indhold i henholdsvis SDR og HDR/DV? Vi har ikke et 2023 eller 2024 LG TV stående for tiden, så jeg kan ikke teste yderligere lige nu, men i testperioden var det min opfattelse, at den gå notifikationsboks typisk kom frem ved skifte mellem SDR, HDR10 og Dolby Vision, men ikke hver gang.
Rasmus Larsen skrev: 30 dec 2024, 11:09Hvor tit ser du indhold i henholdsvis SDR og HDR/DV? Vi har ikke et 2023 eller 2024 LG TV stående for tiden, så jeg kan ikke teste yderligere lige nu, men i testperioden var det min opfattelse, at den gå notifikationsboks typisk kom frem ved skifte mellem SDR, HDR10 og Dolby Vision, men ikke hver gang.
Det har mere eller mindre været 50/50 mellem SDR og Dolby Vision. Jeg har ikke testet HDR10 endnu.

Jeg så den ofte indtil i forgårs, men nu ser jeg den kun, når det hele tænder.
Ift. det du nævner med 4:4:4 så forklarer det måske noget. Dolby Vision afsendes vist som 4:4:4 over HDMI, ligesom man kan indstille 4:4:4 manuelt for SDR. Så måske undgår man noget resync på HDMI-signalet i skiftet fra SDR til/fra Dolby Vision, så notifikationsboksen forbliver væk.

Kan du ved lejlighed prøve at sætte noget HDR10 indhold på og se hvad der sker? Prøv f.eks. Prime Video eller nogle af de iTunes film, der kun ligger i HDR10.
Rasmus Larsen skrev: 30 dec 2024, 13:25 Ift. det du nævner med 4:4:4 så forklarer det måske noget. Dolby Vision afsendes vist som 4:4:4 over HDMI, ligesom man kan indstille 4:4:4 manuelt for SDR. Så måske undgår man noget resync på HDMI-signalet i skiftet fra SDR til/fra Dolby Vision, så notifikationsboksen forbliver væk.

Kan du ved lejlighed prøve at sætte noget HDR10 indhold på og se hvad der sker? Prøv f.eks. Prime Video eller nogle af de iTunes film, der kun ligger i HDR10.
Jeg har lige startet en HDR10+ film fra Prime, og der var ingen pop up.

Det ser ud til, at Prime skriver HDR10+ på alt, hvad der er i HDR, så jeg ved ikke om de har almindeligt HDR, eller om de bare bruger samme logo.

TV'et viser bare et almindeligt HDR logo, men jeg ved ikke, om der er et specielt for HDR10+.
Lg understøtter ikke HDR10+, , derfor ser du det HDR., når tv ikke understøtter feks. HDR10+, eller Samsung ikke understøtter Dolby vision, så falder tv tilbage til det næste trin på HDR rækken.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7