Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en spansk netflix konto. Har ikke nogen problemer med at få danske tekster osv, men den menu der hedder "Trender lige nu" viser det der trender i Spanien.

Er der mulighed for at ændre dette? Jeg har slået VPN fra.
Spillene Kentucky Route Zero og Twelve Minutes er landet på Netflix, begge fra Annapurna som jo efterhånden er garant for fantastiske spil der anderledes end normen.

Jeg har spillet Kentucky Route Zero på TV, hvilket jeg ikke er synes spillet er særligt velegnet til, så hiv fat i en tablet i stedet, hvis I vil spille det. Twelve Minutes skal jeg helt sikkert prøve.
Vedhæftede filer
Kentucky Route Zero
Kentucky Route Zero
81569956_KentuckyRouteZero%23game-screenshot-ios-mobile-horizontal-5-5-inch_na_en_01.jpg (686.2 KiB) Vist 19572 gange
Jeg tjekkede ikke bitraten, men den var helt sikkert for lav på Glass Onion i 4K SDR. De presser citronen for meget.
Jeg startede den nye sæson af Virgin River, og videokvaliteten virkede lidt suspekt, så jeg prøvede at slukke for HDR. Nogle gange (men ikke, så vidt jeg husker, på Netflix) er HDR10/DV-udgaven borked. Da jeg startede afsnittet igen uden HDR var det kun 1080p :s Jeg tjekkede næste afsnit, og det var også kun 1080p uden HDR (DV) slået til. Derefter tjekkede jeg et tilfældigt afsnit fra sæson 3, og det var både 4K og havde Dolby Vision, så der er altså ikke noget galt her :p

Netflix skal vist lige spænde hjelmen.
Det gjorde de så åbenbart. Her til aften er der 4K på afsnit to.
Squid Game var oprindelig planlagt til at slutte efter sæson 1, hvilket også ville have givet mening taget i betragtning af hvor få der stod tilbage. Men fordi det blev et globalt hit og den mest sete ikke-engelske serie nogensinde på Netflix så skulle de selvfølgelig malke deres succes.
Jeg har lige binge watchet hele sæson 2 som havde premiere kl 09 i morges, og selvfølgelig slutter den med teksten “Final season coming 2025”.

Sæson 2 fortæller egentlig ikke en nødvendig historie, og de første 3 afsnit går egentlig udelukkende på at skabe en grund til at sæson 2 eksisterer, så først i afsnit 4 begynder historien.

Jeg skal da nok se “The final season” men bliver fordi jeg nu har brugt tid på at se de foregående afsnit, ikke fordi at historien er spændende i sig selv mere.

Nogle gange skal man lade en historie slutte. Jeg har mere respekt for dem der siger “Det her er den historie jeg ville fortælle” og så stoppe på toppen, fremfor at indrømme at man faktisk ikke havde planlagt flere sæsoner men alligevel lave flere. Sikkert fordi Netflix viftede med det store pengehæfte
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46