Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Der kan jo ændres på alle profiler, så der kan opnås den mest korrekte indstilling, selv Cinema, Filmmaker eller hvad de enkelte fabrikater kalder det, er ikke nødvendigvis korrekt, og er det nok sjældent, derfor anbefales det altid at få det indstillet til det korrekte.
Har selv kun rettet på Cinema profilen, alle andre er der ikke gjort noget ved, de bruges ikke.
bendix skrev: 07 apr 2025, 14:31 Jeg får en G4 på fredag og er lidt i tvivl om hvad bedste indstilling er til PS5.

Kan man aktivere gaming mode på filmmaker mode? Jeg har haft udfordringer med LG CX og Max lysstyrke pga en meget lys stue. Så nu prøver jeg denne model. Ved dog ikke hvad der giver bedst mulighed for både et korrekt men lys stærkt billede
Jeg har meget begrænsede erfaringer med Game mode. Men er ret sikker på, at Game mode / Gaming mode er en indstilling, ligesom filmmaker mode er det - således at det er enten eller, og ikke en hen over den anden.

Jeg tvivler på filmmaker mode vil være godt at game med. Prøv at lade den connecte og kommunikere automatisk først, og se hvad tv’et selv vælger.

Herefter kan du også altid udvælge en af de picture modes du ikke bruger, og lave en manuel brugerprofil / mode, du synes er godt til gaming :) Her kan det være hjælpsomt at kigge på hvordan forskellige indstillinger er sat under gaming mode, og lade dig inspirere.

Hvis du gamer online/multiplayer, er én af de ting, du SKAL holde øje med på eventuel ‘manuel profil’: input lag. For at minimere og/eller fjerne det, skal stort set al motion gejl under Billedeindstillinger og Klarhed som minimum fjernes. :)
Som skrevet, så kan der skrues på alle profiler med hensyn til lys, farve, kontrast og andre parametre.
Fik skærmen op i går og er meget tilfreds med ydelsen. Det er en for mig, stor opgradering fra et CX. Filmmaker mode på Kabel-tv og HDR er imponerende og det absolut mest imponerende billede jeg har set til dato.

Delte meninger om HIGIG, ikke alle spil understøtter muligheden og det lader til at peak luminance bliver begrænset til 800nits.

Derfor har jeg ved AC shadows i spillets egne indstillinger sat peak til 1600 nits.

Er det korrekt?

På tv’ets automatiske gaming mode har jeg ændret farvetemperatur til 50 og ellers kun justeret HDR på PS5 Pro. På CX kunne jeg trykke 7 gange op før logoet forsvinder i kalibreringen på lysstyrke. På G4 er det 15 gange.

Et andet spørgsmål, er det bedst på SDR at sætte OLeD lys til en lavere værdi og så aktivere funktion peak lysstyrke.

Det håndtag er ikke at finde i jeres kalibrerings oversigt.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7