Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af silkeborg
Jeg har et LG C3 TV med en ekstern harddisk. TV'et er på netværket både med ethernet og wifi. Jeg vil gerne kunne lægge filer fra min PC, som også er på netværket ud på harddiske på TV'et i stedet for at flytte ekstern harddisk mellem TV og PC hver gang der skal lægges filer ud til TV'et. Hvordan gør man det i WIndows 10? Jeg kan godt streame fra PC til TV'et via Windows 10, men det er ikke det jeg er interesseret i, det er hvordan man flytter filerne.
Når HDDen er tilsluttet TVet, så kan der kun optages på den fra TV Tuneren, og den skal være formatteret til det, hvilket det tyder på at den ikke er når den kan læses/bruges på en PC.
Harddisken kan godt bruges til at se film som ligger på harddisken og som er lagt på via PC. Der kan tilsluttes flere harddiske og det er rigtigt at en af dem kan vælges som den man optager på og den kan kun bruges til at optage på, men resten dvs. de to andre kan bruges til film fra PC og det er dem jeg godt vil kunne lægge film ud på uden at flytte harddisken væk fra TV'et og ind til PC'en.
silkeborg skrev: 25 maj 2025, 11:19 de to andre kan bruges til film fra PC og det er dem jeg godt vil kunne lægge film ud på uden at flytte harddisken væk fra TV'et og ind til PC'en.
Det er så det du ikke kan. Der kan kun optages på dem fra TVet via Tuneren. Den du bruger til optagelse på TVet er låst (krypteret) til det, kan kun bruges på TVet.
Jeg har fravalgt at man skal kunne optage på harddiskene til TV'et så de virker fint til at opbevare film på som kommer fra PC'en som MP4 eller MKV-filer (kopieret ved at flytte harddisken ind til PC'en). Filerne kan sagtens afspilles med HDR mv. af den app der er i TV'et. Men jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke kan skrive på hardisken via wifi eller ethernet fra PC'en. Har også en Eversolo netværksafspiller til musik og den kan man overføre filer til via wifi. Det kræver at man i windows adresserer en folder der hedder 'Share'. Det samme må kunne lade sig gøre på TV'et.
silkeborg skrev: 25 maj 2025, 11:50 Det samme må kunne lade sig gøre på TV'et.
Det kan man som skrevet ikke.
Af LarsCJ
Hvis din router har et USB-stik kan du slutte din harddisk til der i stedet. Så kan det, du ønsker, lade sig gøre. Hvis intet USB-stik, så er en egentlig netværksharddisk (NAS) løsningen.
Selv om der er en USB i Router/Modem er det ikke sikkert den kan bruges til noget udover f.eks service.
Radiomanden skrev: 25 maj 2025, 11:56 Det kan man som skrevet ikke.
Du kan sagtens tilslutte en harddisk til et TV, som IKKE er beregnet til at optage på!

Hvis den er tilsluttet TVet med USB, vil jeg dog ikke umiddelbart tænke, den kan tilgås over samme netværk, som TVet er tilsluttet.

Hvorfor er det ikke fint nok blot at streame?

Hvis du så mener, der nogle gange er et behov for at lægge nogle filer over på harddisken, så er det jo muligt ved at tilslutte denne direkte til din PC med USB...
Senest rettet af Supergris 26 maj 2025, 08:18, rettet i alt 1 gang.
Det er der ingen problemer med, det har han jo også.
Supergris skrev: 25 maj 2025, 16:22
Radiomanden skrev: 25 maj 2025, 13:19 Selv om der er en USB i Router/Modem er det ikke sikkert den kan bruges til noget udover f.eks service.
Det kan også sagtens tænkes, at den kan!
Det får er da også muligt, men har man f.eks You See, så er det ikke muligt. Der er USB tilslutningen enten ikke forbundet, eller den kun er til Service brug.
Supergris skrev: 25 maj 2025, 16:23 Hvis du så mener, der nogle gange er et behov for at lægge nogle filer over på harddsiken, så er det jo muligt ved at tilslutte denne direkte til din PC med USB...
Det andet er nemmere. :) Det kræver dog, at fjernsynet understøtter at dele harddisken/en mappe på netværket (ligesom man gør i Windows). Manualen nævner dog ikke noget om denne mulighed.
Kan nu heller ikke se et problem med bare at tilslutte HDDen til PCen når der skal flyttes noget over. Yderst nemt.