Uanset om man har betalt for at slippe for reklamer eller ej, er Max begyndt at afbryde live-sport såsom Tour de France med reklameblokke, der indsættes på tilfældige tidspunkter.
Kommentatorerne bliver afbrudt midt i en sætning, når reklameblokken starter og overtager hele billedet.
Der er ikke naturlige pauser i Tour de France, så i stedet indsættes reklamerne dynamisk på tilfældige tidspunkter. To forskellige seere vil altså ikke se reklamerne på samme tidspunkt. Det skriver Digitalt.tv.
Stor utilfredshed
Blandt Max-kunderne er der stor utilfredshed med den nye løsning, der i første omgang blev prøvet af under Le Mans, som heller ikke har naturlige pauser.
Der er tikket mange klager ind på blandt andet Facebook. Flere kunder mener ikke, at Max har informeret tydeligt om dette forhold. Mange siger, at de har valgt at skifte fra Max til TV 2 Play på grund af reklameafbrydelserne.
- "Hej alle jer som nu oplever reklamer på Tour de France-feedet. Vores live-sport og live-kanaler vil have et begrænset antal reklamer uanset abonnementstype. Med standard- eller premiumabonnement kan du se serier og film uden reklamer, men live-kanaler og live-sport kan indeholde reklamer," skriver Max til kunderne.
Ikke reklamer på engelsk feed
Det er muligt at lukke streamet og starte det op igen med det samme for at omgå reklamen. Reklameblokken vil dog komme igen senere.
Seere nævner desuden, at der på nuværende ikke er reklamer på live-udsendingen med engelske kommentatorer på Max. Reklamer forekommer kun på feedet med danske kommentatorer.
Helt generelt er reklamer ved at blive hverdag streamingtjenester i Danmark. Næsten alle de store streamingtjenester har dem i et eller andet omfang. Netflix holder stadig igen.
- Kilde: Digitalt.tv