05 jun 2024, 21:29
Ahh, læste den lige. Det handler angiveligt om trådløse kameraer, der benytter den tilstedeværende 5G-MmWave infrastruktur. Det betyder af artikel også at der skal real-time komprimmeres fra kameraet til blot 35 mbps (måske med mulighed for endnu progressiv hårdere real-time kompression, hvis netværket er hårdt belastet?), så det kan bestemt ikke afvises at spille ind og være med til at forringe. Det er et langt ringere signal end man ville få med et kamera kablet og benyttende SDI signal hvor der benyttes flere Gbps.
En anden faktor er vist at der er noget med at man er begyndt at producere i 1080p i stedet for 4K. Selv om transmissionen og den endelige kompression er 1080p/i ud til seerne, så vil en SDI baseret 4K produktions supersampling stadig sikre et bedre billede end et allerede fra start komprimmeret 1080p billede. Så jeg vil faktisk ikke undre mig såfremt det er noget der ville kunne ses forskel på ude i folks stuer, selv om det så er et hurtigere, nemmere og mere fleksibelt setup i parken. Desværre er jeg ikke hjemme til selv at kunne se det, men på den i artiklen beskrevne baggrund ville jeg som sagt slet ikke undre mig hvis disse elementer, oven i købet til sammen, spiller ind på det endelige resultat. Det lyder langt fra som optimal kvalitet, men mere om større fleksibilitet og nemmere opsætning af produktionen.
Senest rettet af TBC 05 jun 2024, 23:12, rettet i alt 1 gang.
PC: 9800X3D, MSI-Suprim RTX 5090, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K