Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
Jeg tænkte, at der manglede en tråd til en generel snak om streamingtjenester. Jovist, de største tjenester har deres egne tråde herinde, men jeg fandt ikke en tråd, hvor vi kan snakke lidt mere overordnet og generelt. (Har jeg misset tråden , så sig endelig til).

Hvilke streamingtjenester abonnerer I på og hvorfor?

Her har vi Disney+ (1 år fra sidste år), MAX (50%), netop tilføjet Netflix og netop afmeldt Prime Video og SkyShowTime.

Disney+ er jeg imponeret over på det tekniske. Billedet står som regel knivskarpt og lyd er god. Desværre oplever jeg ofte deres HDR, med undtagelse af Shogun, som værende noget mørk (tv er indstillet).
Indholdsmæssigt synes jeg dog, at tjenesten halter. Jeg er casual Star Wars-fan og jeg orker ikke at følge med længere. Andor var glimrende, men ikke engang Mandalorian gider jeg. Vores knægt er lige i rette aldersgruppe, men er indtil videre ikke fanget af behovet for at se Disney-film konstant, så jeg tvivler på, at vi fornyer til efteråret.

MAX er jeg konstant i tvivl om. Jeg har indset, at jeg nok ikke får set Sopranos, Six Feet Under eller de andre fantastiske, men ældre serier. Og en premierefilm hver tredje måned er bare heller ikke nok. Især ikke efter, at David Zaslav har solgt HBO-serier til andre tjenester. Pt. synes jeg, at Politijagt er det mest interessante :D

Prime og SkyShowtime har vi lige afmeldt. Prime tilmeldte jeg (igen), da jeg ville se The Boys, men da det kom opdagede jeg, at det gad jeg ikke rigtig alligevel.

SkyShowtime røg, da jeg generelt bare har været skuffet (og fruen stoppede med Yellowstone). Showtime er teknisk pænt dårlig og indholdet også ret skidt, imo. En del serier har 5-6 sæsoner i USA, men herhjemme orker de lige at uploade første sæson. Tillæg dertil forsinkede undertekster.

Netflix har vi lige tilmeldt os. Mest fordi, at de har fået The Rookie (I know). Men, jeg er allerede positivt overrasket. Netflix er ikke der, hvor de var inden alle fik deres egen streamingtjeneste, men det virker til, at Netflix igen har fået samlet sig et pænere katalog end i "mellemtiden"? Nu hvor Nordisk Film også er begyndt at sælge deres film videre, så giver det blot ekstra.
Six Feet Under er blevet solgt eller lejet ud til Netflix :p
Shopper rundt mellem dem alle - Max er den eneste, jeg har haft uafbrudt siden lanceringen af HBO Nordic tilbage i 2012. Deres serier er bare niveauer over alle andre. Har ikke haft Netflix i et års tid, da jeg synes kvaliteten bare dalede og dalede, men kan mærke det snart er tid til en måned, så jeg kan få set Godzilla -1, The Killer og hvad jeg ellers har misset. Disney+ købte jeg et år af lige inden prisen steg sidst, men jeg synes også indholdet halter, så den bliver ikke forlænget. Glæder mig dog til The Bear.
Jeg kan ikke udtale mig om House of the Dragon, men synes stadig Max's udfordring er deres produktionshastighed. Jo, deres serier holder som regel ret høj kvalitet, men til gengæld kommer der ofte kun 1-3 af dem om året.

Derfor forstår jeg slet ikke, at de er begyndt at sælge deres produktioner til andre tjenester.
Jeg har adgang til næsten alle de store streamingtjenester, da jeg skal bruge dem løbende i arbejdsøjemed, så jeg er ikke repræsentativ for den typiske danske forbruger, men jeg kan da give mit input ift. hvilke af dem jeg bruger, når vi skal se tv, film og serier.

Netflix kunne vi ikke undvære herhjemme. Ja, der er meget, der ikke falder i vores smag, men sådan er det jo med så bredt et katalog. Herhjemme er vi særligt glade for Netflix' mange dokumentarer, men også nogle af de store serier såsom Stranger Things. Man kan næsten altid finde et eller andet derinde.

Apple TV+ har overtaget HBO hos os. Virkelig mange gode serier af høj produktionskvalitet, men smalt katalog, så det kan højest blive et supplement. Selv deres børneindhold er top-kvalitet. Sat op overfor Max, så giver Apple TV+ meget mere for pengene, synes jeg.

Og så er vi glade for DRTV og TV 2 Play til alt det danske indhold. At DRTV er begyndt at have amerikanske film synes jeg er en glidebane.

Disney+ troede jeg ville blive et kæmpe hit herhjemme blandt de tre unger, men det er det ikke rigtig blevet. De vil bare se de samme film igen og igen, så det kan ærlig talt bedre betale sig bare at købe dem på tilbud i iTunes, også fordi en stigende mængde animationsfilm ikke kommer fra Disney.

Prime Video synes jeg er en rodebutik. Det er en skam fordi der er noget godt indhold. Deres danske produktioner appellerer slet ikke til mig.
Hvis man som jeg er glad for gode krimi serier, med et godt person galleri, er Britbox en guldgrube af høj kvalitet serier. En del af dem kan også ses på DR tv.
Briterne kan bare noget med at komme i dybden med personer.. Koster 599 for et år.
kvaliteten er kun HD og stereo, men står fint nok på mit 65 tommer skærm,
jeg har også næsten alle streaming tjenester og er enig med Rasmus at Apple har generelt høj kvalitet, og det er noget som jeg ser.
Netflix har jeg haft siden 2014 og det er faktisk den tjeneste jeg ser mindst,
ja Prime video er en rodebutik, men når man leder lidt er der faktisk rigtig meget godt, og til prisen får man meget for pengene.
Har købt sports pakken til Max, og vil lige se hvordan det er. Men det er en tjeneste som jeg overvejer at pause. Og har den kun pga halv pris.
skyshowtime er en joke med deres manglende billede og lyd kvalitet.
kan anbefale filmstriben som er gratis, hvor man kan se to film om måneden, det er bibliotekerne udlån. Bredt sortiment.
har viaplay total og tv2 play største pakke uden reklamer via waoo tv pakke, og det bruges flittigt, jeg ser faktisk kun nyheder og sport live,
Disney ryger ud til årsskiftet, der er langt imellem noget ordentligt.
jeg er også star wars fan, men orker heller ikke alle deres spinoff.
Hej i Forum, jeg er ny her,

Jeg bruger TV 2 Play og Max, max fordi de sender uden reklamer og vil sende alt fra OL, selv uden man har Sport.
jkn789 skrev: 04 jul 2024, 10:27 Hvis man som jeg er glad for gode krimi serier, med et godt person galleri, er Britbox en guldgrube af høj kvalitet serier. En del af dem kan også ses på DR tv.
Briterne kan bare noget med at komme i dybden med personer.. Koster 599 for et år.
kvaliteten er kun HD og stereo, men står fint nok på mit 65 tommer skærm,
Bemærk, at det meste Britbox er tilgængeligt i TV 2 Play (samt CMore).

Hos os er Max lige røget ud. Vi så det for lidt til at prisstigningen gav mening.

Netflix ser vi heller ikke så meget, men min søn gør, så den kan ikke undværes. Den har dog været på pause fra tid til anden.

Derudover står den på Disney+ (der jo har meget andet end Disney-indhold), Apple TV+, Prime Video, TV 2 Play, MLB og SkyShowtime.

SkyShowtime har vi som kanal i Apple TV app'en, da den ser ud til at have bedst kvalitet og ingen problemer med undertekster.
Har opsagt Disney+, og godt nok for det, da jeg i går fik at vide at prisen vil stige ganske kraftigt. Der haves DRTV, TV2 Play basis med SKY Showtime og C More, derudover haves MAX, om den fortsætter ved jeg ikke endnu, havde den på årsabonnement fra da det var HBO, men den fortsætter ikke med årsabonnement, så det ryger jeg ud af om en måneds tid, i stedet for at det skulle fortsætte til februar 2025, så hvor meget godtgørelse der fås, og hvad der så skal betales fremadrettet må der lige afventes.
@Rasmus Larsen - enig i din bemærkning om Prime Video. Det virker ofte som om, at man har taget al indholdet af en Blockbuster-butik, puttet det i en digital blender og bare ukritisk lagt op i en app.

@jkn789 - jeg er kæmpe fan af Filmstriben! Desværre oplever jeg oftere og oftere, at der efter blot en uge eller to står, at vi ikke kan låne fordi, at vores biblioteks månedsbudget er overskredet :/

Britbox har jeg til gengæld overvejet at abonnere på. De har en kampagne kørende lige nu med rabat.

@lunddal - jeg overlever hellere uden britbox-indhold end skulle abonnere på TV2 :)
Hvad giver du for MLB?

@Radiomanden - Er det sidste års prisstigning på Disney+, som du har fået besked om træder i kraft, når du fornyer jeres abonnement? Har ikke selv hørt om, at D+ skulle stige i pris.
Max er røget helt efter de droppede "livstids" rabatten (og skruede ned for kvaliteten). Var tæt på at afskrive den alligevel selv før det. Alt for dårligt udvalg og bitrate / kvalitet er sølle. HBO har aldrig imponeret mig her.

Display+ er også røget. Indhold er middelmådigt og alt for lidt nyt. Går meget på tegnefilm og star wars og jeg ser intet af det. Elsker ellers (god) scf-fi men star wars har aldrig fanget mig fordi det er for useriøst. Lyssværd og dårlige jokes er ikke lige mig.

Netflix er nok det jeg bruger mest men det er også begrænset efterhånden. De har klart den bedste billedkvalitet af alle. 4K/HDR ser lækkert ud. Meget indhold men det meste er skod, der er dog enkelte guldkorn mellem.

Jeg har fast Prime Video fordi det er billigt indtil videre.

I takt med at de forskellige tjenester sætter prisen op, har jeg bare droppet lige så mange. Tror mange streamingtjenester ser ind i en død på sigt. De går meget op i at begrænse kontodeling, men hvad de måske ikke tænker over er at nogle holder fast i en tjeneste fordi de netop deler og får noget igen den anden vej. Alternativet kan være at de begge stopper deres abonnementer og cykler rundt, eller kører på prøveperioder (nemt med flere forskellige kort og betalingsmåder) - Det gør jeg sku selv pt.

Ingen tjeneste har nok indhold til at holde mig fast.

Skal have Apple TV+ igen når Silo S2 lander, det er helt sikkert.
steadi skrev: 04 jul 2024, 13:59 @Rasmus Larsen - enig i din bemærkning om Prime Video. Det virker ofte som om, at man har taget al indholdet af en Blockbuster-butik, puttet det i en digital blender og bare ukritisk lagt op i en app.

@jkn789 - jeg er kæmpe fan af Filmstriben! Desværre oplever jeg oftere og oftere, at der efter blot en uge eller to står, at vi ikke kan låne fordi, at vores biblioteks månedsbudget er overskredet :/

Britbox har jeg til gengæld overvejet at abonnere på. De har en kampagne kørende lige nu med rabat.

@lunddal - jeg overlever hellere uden britbox-indhold end skulle abonnere på TV2 :)
Hvad giver du for MLB?

@Radiomanden - Er det sidste års prisstigning på Disney+, som du har fået besked om træder i kraft, når du fornyer jeres abonnement? Har ikke selv hørt om, at D+ skulle stige i pris.
Er opsagt da der er modtaget besked om at fra 06. august 2024 stiger prisen på dit abonnement Disney+ Premium til 1.090,00 kr. pr. år.
Det er en ret stor stigning.
Har ingen anelse om hvad D+ koster, da det er med i MAX. Til den pris jeg betalte for HBO, på årsbasis, men årsabonnement ophører. Hvis det bliver lige så dyrt eller mere end Disney+, så opsiges det også. Der er så meget grådighed at man hurtigt bliver fattig.