Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hss
Hej
Jeg oplever at mit billede er hakkende især ved sportsudsendelser med hurtige bevægelser + bolde er meget utydelige.
Jeg har et nyt Samsung 75" QN85C 4K Neo QLED Smart TV (2023) Jeg har Waoo tv med tv boks, og den er kablet ikke trådløs. Der er 1000/1000 mbit. Det er specifikke kanaler der driller og det er især Viaplays kanaler tv3+ mm. De har dog en kanal der hedder Viaplay Ultra HD, der står det knivskarpt på. Udfra disse oplysninger kan det vel næppe være tv indstilling eller netforbindelse det kan være galt med. Kan man gøre noget ved det??
Af hss
Hej Rasmus. Det ved jeg simpelthen ikke, der denne model DIW3930 TV-Boks fra Waoo.
Jeg kan umiddelbart ikke komme ind i videoindstillinger (kan ikke finde dem).
Det er mega frustrerende og trættende for hovedet at se på det hakkeri. Kan det passe at man ikke kan få et ordentligt tv signal for de mange penge man giver for det og med den teknologi der findes i dag
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er så vidt jeg kan se en Android boks, så du burde kunne komme ind på indstillinger under billede og se om den er stillet til 50 eller 60 Fps, det vil dog være underligt at den som standard er stillet til det, da det ikke bruges i Europa.
Det kan meget vel også skyldes andet, hvis der ikke er problemer med visning af andet, så er det ikke boksen.
hss skrev: 21 aug 2024, 11:28 Hej Rasmus. Det ved jeg simpelthen ikke, der denne model DIW3930 TV-Boks fra Waoo.
Jeg kan umiddelbart ikke komme ind i videoindstillinger (kan ikke finde dem).
Det er mega frustrerende og trættende for hovedet at se på det hakkeri. Kan det passe at man ikke kan få et ordentligt tv signal for de mange penge man giver for det og med den teknologi der findes i dag
Jeg kender heller ikke lige umiddelbart boksen.

Ud fra dine oplysninger i første indlæg mistænkte jeg, at det enten skyldes lav billedfrekvens (25 billeder per sekund) på nogle kanaler (f.eks. TV3+), eller mismatch mellem kanalerne (i 50 billeder per sekund) og boksen, der måske er sat til 60Hz output over HDMI. At Viaplay Ultra HD kører ordentligt bakker dog ikke op om sidstnævnte.

En del kanaler udsendes stadig som 25fps på streaming, desværre, så det er stadig en mulighed. Det var derfor jeg spurgte til om det er IPTV eller streaming. Måske Waoo kan svare på det.

Noget helt tredje kunne være at tjekke om dit Samsung TV har 'Motion Plus' aktiveret. I så fald, prøv at slå det fra.
Radiomanden skrev: 21 aug 2024, 11:56 Det er så vidt jeg kan se en Android boks, så du burde kunne komme ind på indstillinger under billede og se om den er stillet til 50 eller 60 Fps, det vil dog være underligt at den som standard er stillet til det, da det ikke bruges i Europa.
Det kan meget vel også skyldes andet, hvis der ikke er problemer med visning af andet, så er det ikke boksen.
YouSee har valgt at sætte deres nye boks, YouSee Streamer, til 60Hz som standard :s Dvs. alle deres kanaler hakker med mindre brugeren selv ændrer det: Videoproblemer i ny YouSee-boks: "Alternativet er ikke bedre"
Af Provinsen
Hej.
Det problem du beskriver lyder mere som et 100 hz problem prøv i første omgang at deaktivere Motion Smoothing på dit samsung tv. Har selv et LG hvor det samme problem opstår hvis 100 hz "billedforbedring" er slået til. Hvis det ikke hjælper er det nok udbyderen du skal have fat i

Mvh Provinsen
Brugeravatar
Af Radiomanden
Rasmus Larsen skrev: 21 aug 2024, 12:10
Radiomanden skrev: 21 aug 2024, 11:56 Det er så vidt jeg kan se en Android boks, så du burde kunne komme ind på indstillinger under billede og se om den er stillet til 50 eller 60 Fps, det vil dog være underligt at den som standard er stillet til det, da det ikke bruges i Europa.
YouSee har valgt at sætte deres nye boks, YouSee Streamer, til 60Hz som standard :s Dvs. alle deres kanaler hakker med mindre brugeren selv ændrer det: Videoproblemer i ny YouSee-boks: "Alternativet er ikke bedre"
Det er da helt tosset, det er jo ikke en standard hverken her i DK eller mange andre lande, Hvor mange kunder er klar over det når billedet ikke vises ordentligt.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Heldigvis har jeg min egen Android TV boks, og den har et nyere OS end den fra YS, på trods af at den er ældre.