Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Anmeldelsen af Philips OLED809 er online. Nu i 42-77" med Google TV, 4K, Apple AirPlay og Dolby Vision Filmmaker Mode.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1725351328

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Senest rettet af Flatpanels 26 nov 2024, 09:57, rettet i alt 1 gang.
Jeg købte 48" modellen for et par måneder siden. Er super tilfreds og efter en del tuning af indstillingerne synes jeg billedet er blevet rigtig godt. Forsøgte at følge anbefalingerne for 808 modellen fra sidste år. Kan læse mig til at 48" 809 modellen ikke er lige så lyskraftig som 55" og op.

I fht. de anbefalinger i giver, så synes jeg ikke det virker optimalt på min model. Specielt de dele som skal fremstå hvide, får en mere sandet farve. Fx logoet på Eurosport eller bandereklamer til sport. Det ser underligt ud. Også skarpheden på fx closeups af ansigter bliver mere "grumset". Jeg har et AppleTV og fulgt anbefalingerne for indstillingerne herfra Flatpanels.

For at få et optimalt billede har jeg af vigtigste forskelle fra jeres anbefalinger valgt:

AI-billedtype: Crystal Clear
OLED-kontrast: 100
Mætning: 60
Hvidpunkt: Brugerdefineret
2-punkt hvid: 118,110,100

Ved ikke om det er pga 48" modellen?

Hvad har andre gjort?
Supergris skrev: 03 sep 2024, 14:10 Synes det virker lidt fjollet at give det en topanbefaling og kalde det et "Value for money TV", når der findes modeller på markedet, hvis man kan nøjes med sidste års modeller, som både er klart bedre og voldsomt meget billigere! :)
Sådan er det jo hvert år, som konsekvens af prisstrategien på TV-skærme. Ved test af en 2024-model forholder vi til den direkte konkurrence fra andre 2024-modeller. I 2025 vil 2024-modellerne så være de billige.

Vi har jo Tilbudsjagten, hvor vi guider i at navigere i dette.
disqus_H0JFJgEF1K skrev: 06 sep 2024, 12:13For at få et optimalt billede har jeg af vigtigste forskelle fra jeres anbefalinger valgt:

Med Crystal Clear ser du ikke billedet, som det er. Så lægges der alt mulig pynt på.

Prøv at giv det korrekte billede en uge eller to, og skift derefter tilbage til Crystal Clear. Så tror jeg omvendt, at du vil synes, at Crystal Clear ser meget kunstigt ud.
Ja man skal bruge noget tid på at få billedet rigtigt, de indstillinger andre er kommet frem til, er ikke nødvendigvis de rigtige, der skal være det rigtige forhold mellem Backlight, lys generelt, kontrast, farve temperatur og farve, der fleste "forbedringsfiltre" skal ikke bruges, det skal jo ikke ligges noget til billedet som ikke er der for så er det ikke det rigtige billede.
Rasmus Larsen skrev: 06 sep 2024, 12:21
disqus_H0JFJgEF1K skrev: 06 sep 2024, 12:13For at få et optimalt billede har jeg af vigtigste forskelle fra jeres anbefalinger valgt:

Med Crystal Clear ser du ikke billedet, som det er. Så lægges der alt mulig pynt på.

Prøv at giv det korrekte billede en uge eller to, og skift derefter tilbage til Crystal Clear. Så tror jeg omvendt, at du vil synes, at Crystal Clear ser meget kunstigt ud.
Jeg prøver at eksperimentere videre med nogle af jeres anbefalinger.