Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af purtsak
Hej har kigget lidt på ub820 kan se man kan få den til ca 2900kr ved noget der hedder homecinesolutions i frankrig ser jo ud til de får god nok score på trustpilot nogen der kender dem?

Ved flatpanels noget om ub820 eller ub9000 bliver opdater eller bliver de sådan som de er og de sidste blurayplayer panasonic laver?

På forhånd tak for hjælpen
Brugeravatar
Af Radiomanden
For det meste sker der ikke opdateringer det skal ikke påregnes, det sker i bedste fald lige så ofte som TVer, og det har jeg kun været ude for en gang inden for de første 2 år på mit TV.
Hvorfor bruge penge på det, fysiske medier sælges ikke meget mere, streaming har overtaget.
Af purtsak
Fordi jeg vil have det til mit bio rum og så vidt jeg kunne forstå får man bedre lyd eller hvad det var på skiver og så understøtter den dolbyvision det gør xbox seies x osv vist ikke og man kan sagtens købe skiver nå men nok om det lad os holde os til det mit spørgsmål var mvh
Brugeravatar
Af Radiomanden
Der fås også Dolby Vision og Atmos med mere på mange film på diverse Streaming tjenester.
Af purtsak
Nu har jeg lige spurgt ai
Certainly. Here's a brief comparison between streaming quality and Blu-ray:

Streaming:
- Convenient and easily accessible
- Quality varies depending on internet connection
- Typically lower bitrate than Blu-ray
- May have compression affecting picture and sound quality

Blu-ray:
- Consistently high quality
- Higher bitrate and less compression
- Better picture and sound quality, especially for large screens
- Requires physical disc and player

Would you like me to elaborate on any specific aspect of this comparison?​​​​​​​​​​​​​​​​
Og lad os så holde os til mit spørgsmål gider ikke diskutere ting jeg ikke har spurgt om igen og igen
Brugeravatar
Af Naiera
Software-mæssigt får UB820 og 9000 måske en opdatering om året, men det er ikke de store ting der sker. Til afspilning af skiver mangler de dog heller ikke noget videre; hvis man køber dem for at bruge nogle af de apps de har mener jeg man begår en fejl. Det er meget bedre at købe en Apple TV-boks i stedet.

Hardware-mæssigt er der intet annonceret, og afspillerne kan også det de skal kunne, så der er ikke nogen videre grund til at udvikle nye afspillere.
Af purtsak
Ok da jeg sagde opdatering mente jeg måske mere en opgradering 😂 jeg vil kun købe den for at bruge skiver jeg regner med at købe omkring de 100tommer skærm på et tidspunkt mente jeg læste i en anden tråd du havde 820 og jeg men du sagde billed er nærmst ens på 820 vs9000 men drevet var bedre og så den bedre til musik men jeg skal kun bruge den til film jeg synes bare at det lyder til at dobbelt pris for ub9000kr at den ikke er det værd havde du haft begge?
Brugeravatar
Af Naiera
Jeg har kun haft 820'eren, og så de to Sony har på markedet, som hedder noget med 700 og 800. Billedet på UB820 og 9000 er ens; det er kun ved analog lyd, at den dyre maskine er bedre. Den er også bygget bedre og har et drev som skulle larme lidt mindre. Jeg har dog ikke haft problemer med det på min.
Af purtsak
Har os luret lidt på sonyerne hvordan er de kan se den fra frankrig hedder Panasonic DP-UB820EFK men den er stadig 100% magen til den danske nogen der ved det?
Brugeravatar
Af Naiera
Ja, 820 og 824 er præcis den samme maskine, bare med lidt forskellige navne afhængig af det land de sælges i.

Sonyerne er noget lort.
Brugeravatar
Af Naiera
Jeg tror ikke det er et produkt der er i så høj kurs at nogen gider sætte det ned til BF.