Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg vil gerne bede om jeres input til et sæt gode høretelefoner.

Jeg har et Tidal abbonent, og et bluesound powernode N330 musik system.

Jeg har kig på nogle høretelefoner fra Denon: AH-D7200 de står til 6300kr hos Hifi klubben, men vil mit anlæg kunne give dem bedst mulig performance?

Skal der en høretelefon forstærker til også?….nogen gode råd? O_O
Ja, det vil absolut være anbefalingen, hvis du ønsker at udnytte den bedre lydkvalitet, det ser ud til, du gerne vil betale for.
Der findes så mange muligheder i forskellige prisklasser, med og uden DAC, at du bliver nødt til at komme med flere oplysninger med hensyn til budget og forventninger, hvis du ønsker, at folk skal kunne komme med egentlige anbefalinger, der kan hjælpe dig...
Jeg har ikke så meget forstand på høretelefoner og ville bare ha nogle gode, har nu læst lidt mere om forskellige typer og set en del YouTube videoer, flere nævner at disse : Audio-Technica ATH-M50X,, er omtrent ligeså gode, koster langt mindre , så måske de er et bedre valg
Der findes mange gode høretelefoner men lydsignaturen kan være ret forskellig og det er svært at give en anbefaling uden at kende dine præferencer, musiksmag osv. Mit generelle råd vil være at besøge en forhandler der har et pænt udvalg hvor du kan få råd og prøvelytte nogle forskellige. Sørg for at medbringe noget musik du kender ret godt. Dernæst er jeg enig med Supergris i at en forstærker som oftest er nødvendig for at få det maksimale ud af høretelefonen. Hvis budgettet ikke er til det så synes jeg du skal kigge på nogle lidt biligere hovedtelefoner, med den Denon er du oppe i et prisleje hvor man typisk skal være noget audiofil for at synes det er merprisen værd.

Personligt har jeg en Beyerdynamic DT1990 Pro - det er en hovedtelefon hovedsageligt lavet med studiebrug i tankerne. Lyden er meget detaljeret og "imaging" er i særklasse (man kan høre og placere hver enkelt indstrument for sig selv i lydbilledet). Den er dog også ret lys i sit lydbillede hvilket jeg personligt godt kan lide, men som andre vil finde i overkanten.
Det er i modsætning til Denon hovedtelefonen en åben hovedtelefon hvilket er upraktisk hvis du skal lytte mens der er andre i rummet, men som typisk gør at hovedtelefonen kan have en lidt større soundstage - så lukket vs. åben er blot en af de parametre du skal have taget stilling til

https://www.rtings.com/headphones/revie ... t-1990-pro
Hej! Denon AH-D7200 er virkelig gode høretelefoner, især til detaljeret lyd. Dit Bluesound Powernode N330 kan drive dem, men for fuld udnyttelse af deres potentiale kan en dedikeret høretelefonforstærker forbedre oplevelsen, især med kraftigere og mere dynamisk lyd. Hvis du gerne vil have maksimal kvalitet, kan du overveje en forstærker eller DAC med god kvalitet. Men hvis du vil begynde i det små, kan du prøve dem direkte først og så tilføje forstærker senere. Held og lykke med købet!