Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,
Vi benytter Norlys streaming TV app gennem AppleTV 4K med OS 18.3.
Det fungerede faktisk OK - fremtil OS 18, hvor det gik helt galt og søgefunktion mv. holdt med at fungere. Jeg oprettede en sag hos dem og ca. 1 måneds tid senere fik Norlys styr på de funktioner.
DOG er der stadig et kæmpe problem når man skifter kanal. Her tager det henved 2-3 sek. førend den valgte kanal vises. Det var ikke et problem førhen, hvorfor at jeg vil høre om andre oplever det samme og om I har fundet en løsning?
Det er drønirriterende når man gerne bare vil skifte mellem kanalerne.

Bare FYI. har vi en række nyere LG OLED TV i huset, som alle benytter AppleTV 4K boksen til at se TV - og som har samme issue.
Jeg har forsøgt de alm. procedurer såsom at logge ud, slette app og har også nulstillet AppleTV boksen. Alle uden success.
Hej, vil bare sige Norlys appen virker fint på mit Samsung TV og medie bokse.

Som jeg før har sagt køb ikke LG fjernsyn eller ATV bokse, det giver kun problemer, selv om det nok virker fint for andre…
JornH skrev: 20 feb 2025, 10:43 Hej, vil bare sige Norlys appen virker fint på mit Samsung TV og medie bokse.

Som jeg før har sagt køb ikke LG fjernsyn eller ATV bokse, det giver kun problemer, selv om det nok virker fint for andre…
Sikke noget sludder. Samsung er jeg personligt 100% færdig med, TV der ikke holder og mobiler der ikke opdateres.
En App vil virke så længe den holdes ved lige til den pågældene OS version, når der kommer nye ny OS, så er det ikke længere så sikkert at den virker, da den så måske ikke længere er kompatibel med ældre OS.
MickDK skrev: 20 feb 2025, 12:16
JornH skrev: 20 feb 2025, 10:43 Hej, vil bare sige Norlys appen virker fint på mit Samsung TV og medie bokse.

Sikke noget sludder. Samsung er jeg personligt 100% færdig med, TV der ikke holder og mobiler der ikke opdateres.
Jeg har haft Samsung tv i over 30 år uden at skulle have nogen til reparation, men jeg har også for længst droppet Samsung tablets og telefoner… jeg har en 15 år gl. Samsung tv der stadigvæk virker…
Jeg vender lige tilbage til trådstarters spørgsmål. Beklager.

Igennem flere år har jeg anvendt Norlys Play.

Jeg har både en Apple TV 4K 1. gen og en Apple TV 4K 3. gen. Sidstnævnte er koblet på en LG G4 OLED. Begge Apple TV 4K er fuldt opdateret.

Jeg oplever ikke som dig, at der går 2-3 sekunder før kanalerne vises. Tænker at kanalerne fremkommer indenfor 1 sekund. Jeg oplever derimod tit diverse navigationsproblemer og fejlkoder. I det hele taget virker app’en ikke særlig god.

Det skal dog bemærkes, at jeg anvender Norlys’ neddroslede udgave af Norlys Play, som kommer med Norlys’ antenne-abonnement. Den har således ikke søgefunktion og optagefunktion.

Jeg kan derimod genkende Norlys’ horrible svartider. Der kan gå uger.

Har dine Apple TV kablet internet? Hvordan ser det ud med responstiden for eventuelle andre streamingtjenester?
Har man problemer med Apps kan man få Norlys kabel tv som jeg har vil jeg tro… men jeg forstår slet ikke man køber tv hvor apps ikke kan hentes til, jeg må ofre 2-3000 kr mere for et nyt tv jeg kan bruge uden medie bokse…
JornH skrev: 20 feb 2025, 16:21 Har man problemer med Apps kan man få Norlys kabel tv som jeg har vil jeg tro… men jeg forstår slet ikke man køber tv hvor apps ikke kan hentes til, jeg må ofre 2-3000 kr mere for et nyt tv jeg kan bruge uden medie bokse…
Det virker umiddelbart til, at der er temmelig meget, du ikke forstår, men er det nødvendigt at forurene tråden med det!?!
Hvorfor er det en nødvendighed at købe et TV som er så smart, det har jeg svært ved at se fidusen i, App's på et TV er hurtigere forældet end de er på en extern enhed, og når de ikke længere kan bruges på den, så er en ny billig i anskaffelse fremfor et nyt TV er er supersmart.
Bruger man alligevel kun App's, så er de da underordnet at det er via en enhed tilsluttet TVet.
Den tankegang at det absolut skal være App's på TVet forstår jeg ikke.
Radiomanden skrev: 20 feb 2025, 17:17 Hvorfor er det en nødvendighed at købe et TV som er så smart, det har jeg svært ved at se fidusen i, App's på et TV er hurtigere forældet end de er på en extern enhed, og når de ikke længere kan bruges på den, så er en ny billig i anskaffelse fremfor et nyt TV er er supersmart.
Bruger man alligevel kun App's, så er de da underordnet at det er via en enhed tilsluttet TVet.
Den tankegang at det absolut skal være App's på TVet forstår jeg ikke.
Hvad bidrager dette med i forhold til trådstarters udfordring, udover forurening!?!

Og på hvilken måde hjælper din kommentar med at besvare mit spørgsmål? Er det andet end et forsøg på at lufte din irrelevante holdning til LG og Apple?
Radiomanden skrev: 20 feb 2025, 12:36 En App vil virke så længe den holdes ved lige til den pågældene OS version, når der kommer nye ny OS, så er det ikke længere så sikkert at den virker, da den så måske ikke længere er kompatibel med ældre OS.
Det kan jeg godt selv regne ud. Har du noget konstruktivt at biddrage med?
Ddur skrev: 20 feb 2025, 15:21 Jeg vender lige tilbage til trådstarters spørgsmål. Beklager.

Igennem flere år har jeg anvendt Norlys Play.

Jeg har både en Apple TV 4K 1. gen og en Apple TV 4K 3. gen. Sidstnævnte er koblet på en LG G4 OLED. Begge Apple TV 4K er fuldt opdateret.

Jeg oplever ikke som dig, at der går 2-3 sekunder før kanalerne vises. Tænker at kanalerne fremkommer indenfor 1 sekund. Jeg oplever derimod tit diverse navigationsproblemer og fejlkoder. I det hele taget virker app’en ikke særlig god.

Det skal dog bemærkes, at jeg anvender Norlys’ neddroslede udgave af Norlys Play, som kommer med Norlys’ antenne-abonnement. Den har således ikke søgefunktion og optagefunktion.

Jeg kan derimod genkende Norlys’ horrible svartider. Der kan gå uger.

Har dine Apple TV kablet internet? Hvordan ser det ud med responstiden for eventuelle andre streamingtjenester?
Tak. De er alle forbundet med wi-fi og med OK hastighed. Jeg har testet dem til mlm. 300-400 mbps både ned og op. Jeg streamer uden problemer 4K fra Netflix mv. I TvOS 17 skiftede kanalerne hurtigt.