24 okt 2024, 08:18
Alle Android-bokse, der er blevet opgraderet til Android 12 eller nyere, har match billedfrekvens-funktionen i menuen. Desværre virker det dog kun på Netflix (og virker ikke helt korrekt på Android 12).
Hvis du primært ser dansk og europæisk tv-indhold, så bør du skifte HDMI-output på din boks til 50Hz for at undgå hakkende video. Det er ikke alle der ser disse hak til at starte med, men det er en af de der ting, hvor det er svært at abstrahere fra det, når man først har bemærket det.
JornH skrev: ↑23 okt 2024, 17:13 Rasmus, undskyld det hører ikke rigtigt hjemme her men har i engang lavet en test af en Nokia Medie boks 8010?Vi har ikke publiceret en test af Nokias bokse, men jeg har lidt erfaringer med dem fra tidligere.
Så vidt jeg kan se i menuen har 8000’ automatisk skift og også match indhold billedfrekvens, intet hakker på den, skifter ikke mellem noget…edit: kan se den står på 60 Hz nu jeg skifter aldrig, men ser ikke film og serier på boksen…
Alle Android-bokse, der er blevet opgraderet til Android 12 eller nyere, har match billedfrekvens-funktionen i menuen. Desværre virker det dog kun på Netflix (og virker ikke helt korrekt på Android 12).
Hvis du primært ser dansk og europæisk tv-indhold, så bør du skifte HDMI-output på din boks til 50Hz for at undgå hakkende video. Det er ikke alle der ser disse hak til at starte med, men det er en af de der ting, hvor det er svært at abstrahere fra det, når man først har bemærket det.