Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej,

Jeg har investeret i denne soundbar :

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... escription

Den skal tilsluttes et 15 år gammelt Samsung tv som har optisk indgang og hdmi " uden arc ". Endvidere skal der tilsluttes en Waoo Airties Air 7120 set top box.

Er den rigtige måde ikke at tilslutte Waoo boxen til tvet med hdmi, Waoo boxen til soundbaren med optisk kabel og slutteligt soundbaren til tvet med hdmi, før det hele spiller sammen ?

Hav en god nat.
Du har 1 Analog In, 1 Toslink In og 1 HDMI Out (ARC). Så den tilsluttes TVet enten Analogt eller med Toslink. Waoo enheden til TVet med HDMI,
Jeg har en ret gammel Samsung stående, den har ARC, hvad jeg ikke ved hvad er…

HDMI 2 på Samsungs er altid ren HDMI indgang, bedst at tilslutte feks. Yousee boks til den…
Det er nok en optisk "UDgang" det gamle Samsung TV har.
Du skal tænke over, hvordan TVet skal betjenes med hensyn til kanaler, da det ikke har ARC.
Hvis du ønsker at lyden skal komme ud af soundbaren kan både WAOO-boksen og det gamle Samsung TV fungere som tuner, og derfor skal det huskes at benytte den rigtige fjernbetjening, når der skal ses TV.
Hvis du også ønsker at tilslutte lyden fra det gamle Samsung TV, er et optisk kabel det bedste alternativ, men hvis hun alligevel kun bruger WAOO-boksen, så er det ikke nødvendigt!
Soundbaren modtager så lyden fra 2 forskellige enheder, som begge har indbygget tuner...