Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej
jeg har et prosonic android tv. Efter at have stået stille i 4 uger kan det nu ikke starte. Det kommer hele tiden med beskeden "snart ikke mere plads" og jeg kommer aldrig til android Home screen. Jeg kan sagtens få det til at skifte til en HDMI indgang hvor det kan vise signalet på hdmi porten, men android TV virker ikke. Hvordan får jeg det "factory reset" således at jag kan bruge det igen?
Det er mig der er blind, læste det som Panasonic, var heller ikke klar over at et klistermærke som Prosonic havde Android.
Til tråd starter, skrot det og køb noget andet, medmindre nogen har en løsning.
Måske det var mere fornuftigt, hvis du skrottede den ide, at du partout skal svare i alle tråde (ved godt du ikke er enig i betegnelsen "alle") , eller i det mindste svarede på det, der blev spurgt om.
Hvis du ikke har kendskab til noget, er der vel ingen grund til at svare? Vedkommende er vel selv i stand til at google?
Der er en generel metode til reset af Android TV efter version 6 (fra 2017) - men om den virker på dit TV ved jeg ikke. Du kan jo prøve:
Fjern alle tilsluttede enheder
Sluk for strømmen og tag strømstikket ud af stikkontakten
Hold Power og Volume Down (eller evt. Channel Down) på trykknapperne på TV'et.
Sæt strømstikket tilbage i stikkontakten og tænd for strømmen
Hold knapperne nede indtil TV'et tænder (typisk skifte fra rød til grøn LED - tager 20-30 sekunder) og slip så.
Det skulle gerne sende dig ind i opsætningsmenuen, hvor du kan indstille Tv'et påny.

Hvis du kan få adgang til Android-opsætningen, slet apps og cache (Indstillinger - Enhedspræferencer - Lagerplads)
Fra Prosonic 43QUA9023 manualen Bilka har på deres hjemmeside:

Du kan udføre førstegangsinstallation når som helst ved hjælp af menuvalget Fabriksnulstilling i den tilhørende indstilling i
menuen Indstillinger>foretrukne enheder>Om. Du
kan få adgang til Indstillinger fra startskærmen eller
fra TV-indstillinger-menu i Live TV-tilstand.
Hej Lars C
har nu prøvet din anbefaling. power + volumen down. Det bringer android over i sikker opstart, men den laver stadigvøk det samme. prøver på at boote til home screen men melder hele tiden ud "snart ikke mere plads". Og kommer aldrig videre.

@cloudy. Hvis bare jeg kunne få en homescreen frem var det ingen sag at delete nogle apps etc. men det er jo lige det der er problemet jeg kan ikke komme ind til opsætningen for den chrasher før den er bootet færdig.-
Der er en alternativ måde, hvor man kan starte Android TV i Safe Mode (sikker tilstand) .

Så vidt jeg kan finde ud af skulle den ikke forsøge at loade home screen (jeg har dog ikke testet det).

Tag TV'ets netledning ud af stikkontakten, vent to minutter, og sæt derefter netledningen i igen.

Genstart TV'et med fjernbetjeningen:

Tryk og hold POWER-knappen nede, indtil Power off vises på skærmen

Tryk på og hold POWER-knappen nede, indtil en menu vises → vælg Genstart

TV'et vil slukke og tænde igen efter kort tid.

Når Android TVs animation begynder, skal du trykke på og holde knappen "Lydstyrke ned" på fjernbetjeningen, indtil animationen forsvinder.

Derefter er det muligt at vælge Safe Mode (eller også går den bare selv i Safe Mode - tilstanden vises i nederst på i et af hjørnerne på skærmen)

For at gå ud af Safe Mode: Tryk og hold POWER-knappen nede i mindst fem sekunder for at nulstille TV'et.