Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Sofia
Jeg bruger Sony TV, antenne, parabol og Apple TV (2022). Med antenne og parabel bruger jeg lydstyrke 40. Med Apple TV skal jeg skrue op til 50. Er det muligt at indstille noget, så jeg ikke skal skrue op og ned for lyden, hver gang jeg skifter program?
Brugeravatar
Af Radiomanden
Du har vel fuld lydstyrke på ATV.? På et TV, det gælder nok på alle, der er i lydmenuen en funktion der udover den normale lydstyrke hvor man kan skrue ned/ op for lyd for at få det ens på alle kanaler. Du kan prøve at leje lidt med den funktion så der kan være en mere ens lyd mellem TV kanalerne og ATV.
Af Sofia
Hvis jeg skruer op for lydstyrken på ATV, så skruer jeg også op for lydstyrken på antenne og parabol, og så skal jeg skrue ned. Jeg kigger på HDMI på TV, men kan ikke finde nogen mulighed for regulering.
Brugeravatar
Af Radiomanden
På mit hedder funktionen lydregulering.
Af Axlon
Problemmet er et kendt problem med mange setup box.
Af en eller anden årsag, som jeg endnu ikke har fundet ud af, kører det fleste setup bokse med halv lydstyrke (-6dB).
Dette gælder også ATV.

Det er pisse irriterende, hvis man ønsker at skifte mellem ATV og TV'ets egne funktioner, så skal man skrue op/ned, når man skifter mellem.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det kan så justeres som beskrevet/vist i Lydmenuen. der kan skrues ned for TV kanaler, og op for extern enhed så forskellen i alt fald bliver mindre.
Af Axlon
Radiomanden skrev: 02 jun 2025, 15:57 Det kan så justeres som beskrevet/vist i Lydmenuen. der kan skrues ned for TV kanaler, og op for extern enhed så forskellen i alt fald bliver mindre.
Ja hvis ens tv har mulighed for at justere lydstyrken for de enkelte input seperat.

Mit LG G2 har ikke denne funktion, da lyden blot bliver sendt direkte til lydmodtageren.
Af Sofia
Til orientering: Den skulle ændres i video og lyd i ATV