Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JornH
Jeg syntes det ser bedst ud med Apple TV, uden man har betalt, men jeg testede lige, kan ikke se om det er 720 eller 1080 når jeg ser direkte på TVet, jeg sagde jeg ikke ville betale men har gjort det, men kan nu ikke se forskel, men en fordel ved at betale er man kan se full replay kampe, men jeg tror kun det er i evt. HDR ved Live kampe, men det er det samme ved Dazn, man kan ikke regne med dem.
Vi må lige vente til kl. 18 hvor næste kamp starter Live… vi må se hvad andre siger…
Af JornH
Nej, men jeg har indstillet til 2180p HDR på ATVen og syntes man der får det bedste billede, nu kan jeg kun se på TVet hvor jeg har betalt, så kan ikke se de yderlige fetures ved at have betalt. Jeg tror det så er en fejl det ser bedst ud på ATVen… Man kan se en forskel efter at have betalt med at det vises i Premium, men ser ud til det er ved live kampene.
Af JornH
Men Rasmus, du kan se mit tv i signaturen, mon den i det hele taget kan vises det i HDR? Er et fra 2024…
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Om streamet fra en streamingtjeneste leveres i HDR eller ej afhænger af, om afspillerenheden understøtter det, hvilket så også afhænger af om appen til denne afspillerenheder understøtter det. Så altså Apple TV 4K hvis du bruger Dazn appen på denne boks.

Hvis du sætter Apple TV 4K fast til 2160p HDR så betyder det bare, at alt videooutput konverteres til et HDR-signal. Der kan sagtens ligge SDR indeni. Det sikrer ikke, at man får HDR fra streamingtjenesten. Det er henholdsvis input (streamingtjenesten) og output (HDMI-signalet)

Dit TV understøtter HDR, men jeg tror heller ikke, at Dazn leverer HDR på dette idet det er et Google TV. Dazn henviser kun til "Panasonic modeller efter 2017 med SDKv3 eller højere", hvilket jeg forstår som modellerne med Panasonics eget MyHomeScreen styresystem.
Af JornH
Jeg vidste ikke hvad det SDKv3 betød, mon det kan ses på min gl. Samsung TV?

Jeg måtte lige tænde den da lyden på min flow kanaler forsvandt, men lyden er tilbage efter jeg har slukket helt for Panasonic tvet i lidt tid. Men om det er i HDR eller ikke, der sker en ændring når man ser en Live kamp med billedet…
Af JornH
Jeg var lige oppe ved min Panasonic forhandler, han troede ikke danske Panasonics havde det SDKv3…
Af JornH
Det jeg har skrevet stod vist i manualen… så lige bagpå tv det hedder den som model nr…
Af orkin
Hej er først gang jeg brug det sted og er overraskende hvor god de er og synes lyder og billeder er super flot og brug min barbar og et kabel op i tv .
ps ved ikke om jeg vil giver dem penge efter det er slut er jo kun sport de hvis mvh per
Af JornH
Jeg har set det på mit TV efter at have betalt for Dazn, men det er slut nu da lyden på TVet forsvinder ved flow kanalerne og lyden på mine to medie bokse, er der andre der har oplevet det?
Lyden er der på feks. TV 2 Play når det ses på TVets app.