Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af JohnnyJorsal
Jeg har en yamaha blu ray disc receiver BRX-750 forstærker med hdmi tilslutning som er forbundet til hdmi1 arc på mit tv, og det virker fint, men hvis jeg gerne vil se billede på mit tv og høre lyd på min aux indgang, hvordan gør jeg det. For hvis jeg på forstærkeren vælger aux indgangen, fjerner forstærkeren billedet på mit tv og skriver hvilken indgang forstærkeren er sat til.
Jeg behøver ikke en fuld beskrivelse, men hvis det findes skal jeg bare vide hvad funktionen kunne hedde, da jeg er helt på bar bund.
kan du ikke prøve forklare hvilket personligt scenarie du vil skabe?
Så kan det være der dukker alternative forslag op til en løsning, som du ikke havde tænkt, som resultere dit mål alligevel.
Eller handler det bare om "funktions test og muligheder" som egentlig ikke har noget andet formål :).
For jeg har lidt svært ved at gætte hvilket brugbart scenarie du er ude efter. Men sådan er det ofte med personlige brugsscenarier. Det kan også være jeg misforstår det hele.
Brugeravatar
Af Radiomanden
ARC betyder jo at lyd fra TV til Reciver er gennem HDMI forbindelsen.
Dette står jo i manualen. Se mere på side 12.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Blev problemet løst via de i manualen givne oplysninger.?
Af Bodh
Hej! Det du oplever, skyldes sandsynligvis at forstærkeren kun sender lyd videre via HDMI ARC, når den selv håndterer lydkilden. Når du vælger AUX på forstærkeren, slås HDMI-videoudgangen fra. Funktioner som "passthrough" eller "audio return channel" kan nogle gange hjælpe, men ikke alle modeller understøtter det. Du kan prøve at sætte tv'ets lydudgang til ekstern højttaler eller lydsystem, så billedet kommer fra tv'et, og lyden går til forstærkeren via AUX. Held og lykke!