Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
Købte en brugt PS5 i håbet om at den kunne være mit Allinone infotainment boks...
Men den understøtter desværre ikke alle streaming apps..
eks. DRTV og TV2PLay :(
findes der er UHD bluray afspilller som også har alle streaming apps som eks. Apple TV har?
Nej.

Brug Apple TV.
Det er ikke umuligt, at der findes en. Men du skal finde en der har Google Play store, eller et eller andet ukurant mærke, der næppe vil være anbefalingsværdigt at købe. Udfordringen med førstnævnte er bl.a. at langt fleste afspillere benytter eget styresystem (af flere forskellige årsager).

Uanset hvilken af de to du vælger, skal du forvente et relativt stort kompromis på kvalitetssiden. Omend en all-in-one løsning er praktisk, vil du med al sandsynlighed få et langt, langt bedre resultat og oplevelse (med streaming og disc, respektivt) med to dedikerede devices.

Kan læse marginalt mere her (hvilket, ganske morsomt, indeholder et lige så ‘morsomt’ svar fra Naiera som ovenstående):
mbm skrev: 14 jul 2025, 08:15
Naiera skrev: 14 jul 2025, 08:08 Nej.

Brug Apple TV.
lidt svært at presse en UHD skive ind i en AppleTV :)

Har en lidt ældre 4k panasonic afspiller
den havde et par app til bla netflix, men kvalitet var noget ringere og nu er de app ikke mere opdateret
Der er vel flere HDMI porte på skærmen ?
mbm skrev: 14 jul 2025, 08:15
lidt svært at presse en UHD skive ind i en AppleTV :)
Apple TV-boksen kan snildt gemmes væk, så du kan nøjes med at have én dims stående fremme...
hans123 skrev: 14 jul 2025, 09:16 Der er vel flere HDMI porte på skærmen ?
Jeg tror ikke, at det er antallet af HDMI-indgange der er problemet her, men ellers findes der jo altid billige og velfungerende HDMI-switches. Især hvis man kun skal lave en enkelt indgang om til to.
Der er ingen BD afspiller der som TVer har et OS som understøtter diverse App's, så det er nødvendigt at der haves en seperat medieafspiller udover en BD afspiller.
Der findes ikke UHD afspiller som også kan det du efterspørger. Jeg ville ikke en gang bruge tid på at undersøge det. Og i så fald vil den ikke være billigere eller bedre end Apple TV som en god streamingboks og en UHD afspiller som en god disk afspiller.
Og så vil sådan en dims ikke være fremtidsikret, da diskafspillere i sig selv, selv uden appstreaming, ser ud til at miste markedet og vil 100% gøre det på et tidspunkt, hvilket bare er spørgsmål om kort tid.

Så hvis du har en disk "samling" ville jeg sælge dem til en større diskfanatiker end en selv :). Hvilket også vil føles rart og være en lettelse at få ryddet lidt op og få tørret det støv af.
Det er der heller ikke nogen grund til når der er andre enheder på markedet til Streaming, og så små at de kan gemmes væk, og der behøves ikke nogen Extra Remote, de kan betjenes med den der hører til TVet, så det er som de er integreret i TVet.
Radiomanden skrev: 15 jul 2025, 11:07 Det er der heller ikke nogen grund til når der er andre enheder på markedet til Streaming, og så små at de kan gemmes væk, og der behøves ikke nogen Extra Remote, de kan betjenes med den der hører til TVet, så det er som de er integreret i TVet.
min erfaringer siger mig stadig at jo færre enheder jo nemmere
Så køb et TV med Google TV, eller et LG, de har de bedste OS og App udbud.