Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey all

Et lidt mærkeligt spørgsmål her. Jeg kom til at rode rundt i en menu i Disney plus app’en på tv’et, under en pause fra at se Only Murders in the Building. Og er nu lidt bange for jeg har fucked et eller andet up :p

I et forsøg på at finde ud af det, håber jeg nogen har lyst til at hjælpe med på at be- eller afkræfte følgende for serien i Disney+ tv app’en:

1, lyd: at Only Murders in the Building ikke har Atmos (og ‘kun’ men korrekt afspiller i Dolby 5.1)?

2, billede: at kun fra sæson 3 og frem har serien Dolby Vision (og dermed at sæson 1 og 2 ikke er i DV)?

Ps. Giver gerne en marginalt længere forklaring på forespørgsel, hvis det ønskes, trods banalt spørgsmål…hehe.

Pps. Beklager hvis det er i forkert kategori spørgsmålet stilles.

Pfh. Tak !! :)
Jeg har ikke løbet alt igennem, men checket et afsnit i sæson 1 S01E01 og et afsnit i sæson 3 S03E03.

1, lyd: På begge afsnit får jeg kun Dolby Digital 5.1 lyd

2, billede: På sæson 1 afsnittet er der ingen Dolby Vision, på sæson 3 afsnittet er der Dolby Vision
Only Murders er en Hulu original, og Hulu-appen understøtter ikke Dolby Vision. Det er nok derfor, at først senere sæsoner fik DV, i takt med at Hulu kunne tilgås via Disney+ appen.
elcom skrev: 23 jul 2025, 00:53 Jeg har ikke løbet alt igennem, men checket et afsnit i sæson 1 S01E01 og et afsnit i sæson 3 S03E03.

1, lyd: På begge afsnit får jeg kun Dolby Digital 5.1 lyd

2, billede: På sæson 1 afsnittet er der ingen Dolby Vision, på sæson 3 afsnittet er der Dolby Vision
Det er klasse, det der. Helt perfekt tjek - tusind tak, elcom, sætter jeg pris på!

Det er det samme hos mig - 5.1 lyd, og først DV fra sæson 3 og frem. I så fald også en rimelig antagelse, at jeg ikke har fucked et eller andet up :)

Endnu en gang tak! :)