Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har netop købt et Samsung S95D og opsat med mit Apple TV (ATV) og Sonos Amp. Amp er forbundet via HDMI E Arch og ATV via HDMI kanal 1.

Når TV har været slukket et stykke tid, kan jeg ikke tænde det med ATV remote længere. Så jeg skal bruge TV remote til at tænde fjernsyn, og jeg skal efterfølgende bruge ATV remote til at "tænde" for lyden ved at trykke en gang på volumen knappen.

HDMI-CEC indstilling er sat til "On"

Kender nogle af jer til en løsning? Jeg har googlet og set at det skulle være løst med en software opdatering til ATV, men det er ikke tilfældet hos mig. Jeg kører nyeste ATV software.
Den funktion skulle ATV have, er den aktiveret på begge enheder.?
EDIT:
Mit indlæg var påmøntet indlægget fra KimKaos, men efterfølgende har han valgt at ændre hele ordlyden af sit indlæg, så nogle måske undrer sig, men indholdet er stadig aktuelt.
Jeg skulle bare have valgt at svare med citat.

Det er vel det mest fornuftige at benytte eARC-porten, hvis den ikke er optaget af andre enheder, da det er det, den er beregnet til.
Dolby Atmos er ikke nødvendigvis høj opløsning! Den version, der vel oftest bliver benyttet, er versionen med AC3+ sammen med metadata, som ikke har speciel høj opløsning.

Et HDMI-kabel behøver ikke at være dyrt, for at være godt!
Den eneste måde at være sikker på, det virker som tiltænkt, er ved at teste det med de enheder, der skal fungere sammen...
Senest rettet af Supergris 06 aug 2025, 21:02, rettet i alt 1 gang.
Jeg gør det omvendt, bruger TVs remote til at tænde min ATV, men når jeg slukker ATVen med dens remote slukker tvet også…
Det er jo sådan CEC virker, det kan deaktiveres så begge enheder kan tænde/slukke seperat. Med CEC vil begge enheder tænder/slukke uanset hvilken af Remoterne der bruges.
Det er ikke første gang at Jorn får at vide om funktion af CEC. Nu er det så som hos mig Panasonic hvor det hedder VIERA Link.
Radiomanden skrev: 06 aug 2025, 19:50 Det er ikke første gang at Jorn får at vide om funktion af CEC. Nu er det så som hos mig Panasonic hvor det hedder VIERA Link.
Måske I begge skulle melde jer til en gåtur i den lokale pensionistforening?

EDIT: Jeg har lige set et tilbud - Rabat til udvalgte butikker inkl busturen, hvis man altså ikke er i stand til at ta bilen.
Jeg kan ikke bruge TVet til noget hvis jeg ikke tænder med dens remote, feks. finde kanaler, så lige så let at tænde ATVen med den remote også…men nu heller ikke meget jeg bruger min ATV…
Jeg forstår forøvrigt ikke OPs spørgsmål, har man en Samsung er der ingen grund til at bruge sin ATV ret meget…
Ja men jeg har haft Samsungs TV i over 30 år så dem forstår jeg mig på…

Jeg har forøvrigt for nogen tid siden tilmeldt mig nogle gå ture, hvad det så har med sagen at gøre… :)
Der er altid nogen der skal være på nakken af andre, specielt på nakken af dem som ikke har de ønskede superevner som åbenbart er obligatorisk.