Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Mit 10 år gamle Samsung TV (UE40C6715) er pludselig gået i Buti/Demo mode og skriver en masse info hen over skærmen oveni det tv billede jeg ser :-(
Jeg har prøvet at Google problemet, men det ser ud tuk at det kun er nyere Samsung TV (Tizen?) der har en "system manager" funktion i menuen hvor man normalt slår det fra!
Mit TV (UE40C6715) har ikke den menu og en helt anden menu struktur
Jeg har også prøvet Samsung support, men de var ikke til nogen hjælp :-(
Nogen her i forum, der har en ide om hvordan man kan komme ud af demo/butiksmode på denne model!?
Har en ide om det kunne være en speciel taste kombination eller rækkefølge man skal taste/trykke på remote eller fjernsyn
PÅ forhånd tak
Christian
Vedhæftede filer
Samsung3.jpeg
Samsung3.jpeg (124.34 KiB) Vist 1606 gange
Start med at hive strømmen og lad det stå et par minutter og se hvad der sker

Det var hvad jeg kunne finde om resette din model:

To factory reset a Samsung UE40C6715 TV, press the Home button on your remote, navigate to Settings > All Settings > General & Privacy > Reset, and enter the PIN (default is 0000) when prompted.

This process erases all data and apps, returning the TV to its initial purchase state, so be prepared to go through the first-time setup again.

Step-by-step Reset Instructions

Press the Home button on your Samsung remote control.

Navigate to Settings and then select All Settings.

Select General & Privacy.

Select Reset from the list.

Enter your PIN. The default PIN is usually 0000 if you haven't changed it.

Select Yes or OK to confirm the reset.

Your TV will restart and display the initial setup screen.
Important Notes

PIN:
If you do not know your PIN, try 0000.

Data Loss:
A factory reset will delete all your apps, settings, and Samsung account information, so be prepared to set up the TV as if it were new.

Alternative Paths:
If the above steps don't match your TV's menu, try selecting Settings > Support > Self Diagnosis and look for the Reset option there.
Jeg har prøvet at lade fjernsynet være slukket i over 24 timer det løste heller ikke problemet :-(

Det menupunkt har jeg desværre ikke i denne menu struktur der er på skærmen :-(
Tror den kører en tidligere version af Tizen firmwaren :-(
Hivs jeg trykker på home knappen på remoten, kommer der et system frem der hedder Internet@TV Content system

Jeg fik også en ide om at holde power knappen inde i et stykke tid, med det er heller ikke muligt da det er touch knapper :-(

Andre forslag!?
Tager imod med kyshånd

M.v.h.
Christian
Yes, find Settings and general, i cound try turn on my Samsung tv og se, hov jeg var lige i et engelsk Verden…
Indstill til fabriks indstilling. But ti år gammel, du bliver måske nødt til at købe nyt TV…
På min Samsung se i indstillinger, Se generalt og scroll helt ned og Nulstil tvet.
Kan du gå i service-menuen med følg. knappe-kombination?

1. Sluk TV'et
2. tast følg. "INFO" -> "MENU" -> "MUTE" -> "POWER"
3. TV'et tænder op i service-menu.

PAS PÅ, for hvis du kommer i service-menuen, kan du nemt ødelægge dit TV hvis du laver om på indstillingerne. Der er dog måske en mulighed derinde for at slå "demo" tilstand fra? eller nulstille TV'et?
Jeg har en ca. 10 år gl. Samsung, på den originale fjernkontrollen er slet ikke de 4 taster…
Supergris skrev: 04 sep 2025, 21:21 Mon ikke du har en indstilling under: General & Privacy?
Hvis ikke du har denne, så må du have noget lignende...
Jeg ar desværre ikke et punkt der bare minder om dette i skærmens menustruktur, der står reset af TV!? :-(
Det må være em kode man skal taste !?
benno89 skrev: 07 sep 2025, 19:40 Kan du gå i service-menuen med følg. knappe-kombination?

1. Sluk TV'et
2. tast følg. "INFO" -> "MENU" -> "MUTE" -> "POWER"
3. TV'et tænder op i service-menu.

PAS PÅ, for hvis du kommer i service-menuen, kan du nemt ødelægge dit TV hvis du laver om på indstillingerne. Der er dog måske en mulighed derinde for at slå "demo" tilstand fra? eller nulstille TV'et?
Super!!
Du er manden i skysovs
Service menu --> Shop --> On/off
Og så kører det igen :-)
Tak for hjælpen
Jeg tror min Samsung så er 6-8 år gammel, men jeg har ikke de tester på min lille metal remote, mon der er en anden måde at få den i Service mode?
Prøv dette.

For at få adgang til servicemenuen på et ældre Samsung TV, tænd TV'et og tryk på Mute + 1 + 1 + 9 + Enter (eller den midterste OK-knap) på din Samsung fjernbetjening. Nogle modeller kræver, at TV'et først slukkes, og derefter trykkes en kombination af knapper som Info + Settings + Mute + Power.
Fremgangsmåde:
Fjernbetjening: Sørg for at have din Samsung TV fjernbetjening klar.
Tænd for TV'et: Tænd for dit Samsung TV.
Indtast kode: Tryk på knapperne Mute + 1 + 1 + 9 + Enter.
Alternativ metode (hvis TV'et er slukket):
Sluk for TV'et: Sluk for TV'et ved at trykke på tænd/sluk-knappen på fjernbetjeningen.
Indtast kode: Tryk hurtigt på knapperne Info + Settings + Mute + Power.
Vigtigt:
Det er vigtigt at være forsigtig, når du foretager ændringer i servicemenuen, da ukorrekte indstillinger kan påvirke din TV's ydeevne eller funktionalitet.
Hvis ingen af koderne virker, kan det skyldes, at du har en meget specifik model, eller at den model er for ny.
Tak Radiomanden det virkede men jeg ændrede ikke noget, jeg har en tilkøbt remote,
Hvor jeg kunne trykke: Mute 1 1 9 Enter og der kom et menu op…mit tv får et ret sort billede, men ved ikke om det kan rettes…

Btw, Det med fjernbetjeningen kan være ret dum, jeg har købt en Internet radio, men dens remote tænder min ATV boks hele tiden…og dermed tvet…