Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SDB
Jeg ved godt, det falder lidt ved siden af kategorien 'TV-skærme', men det er alligevel lidt i samme boldgade.

Jeg er på udkig efter en projektor, der er god til lidt af det hele. Den skal bruges forskellige omgivelser mht. lys, lysindfald, tidspunkt på dagen og rum (store og små og således kunne fremvise tæt på og (nok mest) på afstand). Den skal bruges til både kontorbrug (tekstfremvisning mv.) og til billedebrug (billede/film).

Har I nogle gode forslag til en nogenlunde overkommelig pris. Evt. ca. 5000. Jeg har kigget lidt på Epson CO-FH1, men er ikke skarp, når det kommer til projektorer.
Brugeravatar
Af hans123
Brug lidt tid på projektorcentral.

Lys i rum og lysindfald og projektor er en meget dårlig blanding.

Til ren tekst går den nok men til billeder og film er det næsten ubrugeligt hvis man ikke kan kontrollere lyset i rummet.

Og så bør der også sættes en god del af til et lærrede.
Af Supergris
Du får ikke meget projektor til 5000 kr. (specielt ikke hvis den skal være god til det hele), hvis det skal være nyt. Epsonen ville jeg holde mig fra, hvis det at se film, skal være en god oplevelse.
Hvis du vil kunne benytte din projektor under selv en lille smule lys, skal du kigge på et ALR-lærred, som jo også koster, men generelt bliver det aldrig rigtig godt, med mindre der er helt mørklagt, på trods af projektoren er lysstærk.