Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dolas
Hej Alle

Mit SAMSUNG S95B som fruen og jeg i øvrigt er ganske tilfredse med, melder: "Kortfejl. Kontroller programkortet" og kan ikke noget som helst.
Jeg har IKKE været inde og kontrollerer kortet.
Det vil jeg lige vente med til vi er nogle stykker til at pille TV'et ned af væggen :(
Men det undre mig, at streaming tjenester og "Indstillinger" heller ikke kan bruges.
Jeg kan fint komme ind på forsiden af SMART-funktionen, men så snart jeg forsøger at komme ind i de forskellige App´s og indstillinger, bliver skærmen blå og så kommer den fejl meddelelse.

Er det noget nogle af jeg derude har erfaring med ?
Højst besynderligt at programkortet har indflydelse på streamingtjenester, kortet afkoder jo kun krypterede kanaler, så om det er der eller ikke skulle alt andet virke.
Det kunne lyde som om, at du er kommet til at bøje nogle af benene i CI stikket, inde i tv'et. Når så du sætter kortet i, kortslutter de, og giver diverse fejl på tv'et, som kan påvirke alle mulige funktioner
Der skrives at TV hænger på væggen og at der ikke er adgang til kortlæser uden at tage det ned, så det må formodes at det er en fejl som er opstået uden der fysisk har været gjort noget.
Der er intet gjort og det har virket upåklageligt siden vi satte TV'et op i slutningen af 2022
Et programkort fra ALLENDE opdaterer sig selv med jævne mellemrum og det gør TV'et også, så det er ikke noget jeg nogensinde piller ved.
Det er ikke kun en satellit udbyder hvor kortet opdateres når nødvendigt, det gør andre udbydere også.
Du kan gøre en af 2 ting, tag kortlæser ud af TVet og tag kortet ud aftør chippen indsæt kortet igen og indsæt kortlæser, er der stadig problemer, så kontakt Allente.