Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg overvejer at købe et 98” tv og bl.a. testen her på siden gør at jeg kigger på TCL’s C8K model.

Umiddelbart virker det til at prisen på det danske marked er noget opskruet og et ”tilbud” med en pris 32.999DKK sat ned fra 64.999DKK virker lidt skævt.

Timing kan synes dårlig, da der ikke er ret længe til Black Friday… Men er faldet over nedenstående tilbud, som gør at jeg alligevel overvejer at købe nu:

https://cobra.fr/products/tcl-98c8k?utm ... ingFeed%29

Prisen er 2.890EUR, som er den laveste jeg kan finde i EU.

Forhandleren fra Frankrig, så der er lidt logistik, men forhandler vil gerne sende til DK og der er både en 5% rabat til nye kunder + 300EUR cash-back direkte fra TCL.

Regnestykket er som jeg ser det:

Tvets pris 2.890EUR -5% = 2.745,50EUR (Rabatkode WC5)
Fragt, oplyst af COBRAs kundeservice 570,60EUR
TCL Cash-back (til og med 28.09.2025 og man skal lægge pengene ud i en periode) -300EUR

Total 3.016,10EUR = 22.620,75DKK (har regnet med 7,5DKK/EUR)

Måske der kunne være flere der vil gøre brug af tilbuddet, der er godt 10.000DKK lavere end det aktuelle tilbud her i landet. Måske det kunne gøre fragtomkostningerne lavere, men det er nok en lidt stram deadline ift. at få koordineret, da cash-back udløber 28.09.2025

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0662/ ... _C8K_2.pdf

Hvad tænker I?
Det eneste jeg lige kan bidrage med er at hvis man laver en søgning på pris historik, så har sidste års model 98” c855 ikke været under 25.000kr.

Men husk at lave grundig undersøgelse af butikken.
Senest rettet af G80 24 sep 2025, 12:58, rettet i alt 2 gange.
Tak for dit indspark!

Prisene skulle gerne falde generelt på de større skærme, som jeg forstår det - men der er så også ca. 10% ned til den laveste pris på sidste års model.

Tænker kun at det bekrædter at det er en OK pris :-)
Overvej også lige bøvlet, hvis TV'et er eller bliver defekt indenfor garantiperioden.

Jeg købet for længe siden et Sony TV i Tyskland, der havde en pixel-fejl. Det var noget af et cirkus at få det returneret og byttet til et andet, og det var et 55" TV.

Siden da har jeg kun købt i Danmark :-)
Ja det er selvfølgelig en risiko, men det er godt 31% billigere end Elgigantens tilbud, så synes at det er ret attraktivt :-D Har ikke kunne finde nogen omtale af kvalitetesproblemer på TCLs C8K tv, så vil tro at det går...
Det er 22K ud af vinduet hvis det går i stykker. Du får jo aldrig sendt det til Frankrig. Medmindre TCL garanti kan reparere i dk et sted?
Ved Elgiganten og Power kan du betale for forsikring, så den repareres hos dig hvis der sker noget. Det må da være nødvendigt ved sådan et skrummel?
Det synes jeg er nødvendigt for et 75". Det kan man jo ikke bare lige have i en bil og det må ikke ligge vandret.
Jeg synes det er en vildt god pris, men det faktum at en evt. reklamations sag sikkert ville være et helvede ville holde mig fra det.
Alle TV kan få fejl og også komme med dem fra fabrikken.
Købte et C855 som var defekt i toppen og som røg tilbage til Elgiganten og blev ombyttet men det var kun et 55".
TCL har så vidt jeg ved stadigvæk ingen onsite garanti i DK. Havde de i hvert fald ikke for to år siden.
Men derfor er det selvfølgelig ikke ensbetydende med, at der sker noget i den retning og hvis du har det med i din vurdering og stadigvæk tænker at det er et godt køb (hvilket det også er) så er det jo bare at slå til :)

Hvis uheldet er ude og forretningen vil stå for logistikken så er det jo bare endnu bedre og det kunne også være værd at undersøge inden et køb 😉

Men 98" er dælme fedt :D Kan huske springet fra 65" til 77" som virkede enormt. 98" så begynder det at ligne noget 😁
Fedt med 10% i stedet for de 5 Peter :-)

Hvor bor du i landet?

Jeg prøver at skrive til deres kundeservice for at høre om der er mulighed for service lokalt i DK og evt mulighed for at tilkøbe en forsikring der dækker i den for EU (tror det dog ikke)
Kommer også til at tænke på, jeg har en udvidet elektronik forsikring via vores indboforsikring. Det må være muligt at bruge den, hvis det får en fejl på et senere tidspunkt. Der er så stadig risikoen på at modtage en DOA
westahn skrev: 25 sep 2025, 08:26 Kommer også til at tænke på, jeg har en udvidet elektronik forsikring via vores indboforsikring. Det må være muligt at bruge den, hvis det får en fejl på et senere tidspunkt. Der er så stadig risikoen på at modtage en DOA
Det er en god pointe :)
westahn skrev: 25 sep 2025, 08:20 Fedt med 10% i stedet for de 5 Peter :-)

Hvor bor du i landet?

Jeg prøver at skrive til deres kundeservice for at høre om der er mulighed for service lokalt i DK og evt mulighed for at tilkøbe en forsikring der dækker i den for EU (tror det dog ikke)
Bor på amager men kan hente i det meste omkring KBH med trailer såfremt det passer
COBRA’s kundeservice skriver:
——-

The delivery costs will be €1224.06.

According to the information received by TCL, support will be possible in Denmark by the brand.

——-

Fragtomkostningerne er højere, hvilket virker ulogisk, men i såfald er det billigere bare at bestille selv.

Men positivt med lokal TCL support
Jeg havde en bestilling hos dem for et par uger siden, men valgte at afbestille da de ikke kunne skaffe TV'et hjem.
Det var også selvom der stod at de havde den på lager på deres hjemmeside.

Du skal desuden være opmærksom på at med cashback kampagnen, så gælder den kun for franske statsborgere og kræver højst sandsynligt en fransk bank konto (ellers var mit idé at prøve med en falsk fransk adresse og min danske bank konto).
Kampagnen udløber desuden d. 28 september, hvor du inden den dato, skal have indsendt din ansøgning hvor du b.la. har vedhæftet et billede af kvittering, billede af tv'et pakket ud, samt serie nummeret fra papkassen skåret ud.

Når jeg kigger generelt rundt i Europa, så er tv'et slet ikke til at skaffe.
Amazon.de melder 1-3 måneder, Elgiganten har konstant rykket dato'en fra start september til nu slut oktober.
Det samme gælder elsalg.dk (Euronics), de melder nu om en dato i midt november, som før hed slut september.

Jeg har opgivet at skaffe tv'et udenfor EU. Jeg har ledt hele europa tyndt de sidste par måneder. Mit sidste forsøg er at vente til black friday hvor Elgiganten meget gerne skulle have en pris på under 30k, som tilfældet var med C855 sidste år...også må man jo håbe den er til at skaffe.

Power må forresten heller ikke forhandle TCL tv, da det er en "exclusive" til Elgiganten af de to.

Og ja.. nu er 2026 modellerne præsenteret for lige at gøre det mere surt :(

Jeg fik desuden dengang forhandlet fragt prisen ned til 434,69 EUR.
Billede