Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nestla
Jeg endte med at købe dette ;-) Ja jeg ved godt at I synes det er helt forfærdeligt, men mit gamle 60" Philips elevation har stadig super billede. Jeg vil bare have et større tv, så tænker jeg at det er mindst lige så godt, og jeg slipper for blooming, burn in og hvad nye teknologier ellers har af skavanker.
Så får jeg også indbygget ambilight uden forsinkelse. Så det er super lol

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 025/914102
Af nestla
Skal jeg bare fortsætte denne tråd med fejl ved udpakning af nyt tv af elgigantens mand?

Eller skal jeg oprette en ny tråd?

Men det kom med 1 mand, som selv skulle pakke det ud for at sætte det på fod. Han vidste ikke helt hvordan han skulle gribe det an. Han startede med at åbne i toppen og tage tilbehør ud. Fint.

Men så flåede han hele den ene side af kassen op for at få den åbnet. Så ned på gulvet for at få fjernet det meste flamingo, så op på hovedet for at skrue ben på og så op på tv bordet og pille resten af beskyttelsen af. Så sagde han, spindelvæv. Den kan jeg godt tage med igen. Så var den revnet i højre side. Samme side som han havde flået op. Jeg aner ikke om det skete der.
Men han tog den med igen og efterlod alt pap, flamingo og tilbehør og jeg ville høre nærmere. Jeg hørte ikke noget i går fra elgianten og har skrevet en mail til dem med hvordan jeg oplevede det og så billeder af kassen flået op og ja billede af kassen, af hvordan det er vist at man skal gøre, samt folder som er med i kassen med quick start hvor det er vist at 2 mand skal løfte det øverste af kassen af og ligge tvet på et tæppe på et bordet for at skrue ben på og så hvordan man skal løfte det over på tv bordet. Det blev slet ikke gjort sådan prof. Utroligt at sende en mand ud som ikke kan finde ud af det.

Så nu venter jeg på nyt tv og håber de sender 2 mand for at gøre det ordentlig. Det er desværre ikke på lager mere, så enten skal jeg nok vente over 1 måned eller vel have pengene tilbage. Jeg må vel kontakte kundeservice på mandag, hvis de ikke kontakter mig inden.

Jeg har billeder af det som jeg kan smide op et sted, hvis interesse. Jeg nåede ikke at tænke inden han flåede den kasse op. Jeg tænkte bare at sådan gør man i hvert fald ikke. Utroligt hvad man skal opleve af ligegyldighed. Sådan tvivler jeg på han ville pakke tv ud til sig selv.
Af nestla
Blooming er vel for mini led. Jeg har intet på mit gode gamle philips med ips panel og intet på min dell monitor med ips.

Men ordren annulleret og penge retur. Så må jeg se hvad jeg gør senere.
Af Supergris
Blooming er ikke mere relateret til mini LED end andre versioner af LCD-TV.
Hvis du bor i nærheden af Esbjerg, har jeg et 77" LG C4 stående, som jeg har testet stadig med folien på skærmen.
10500 3 uger gammelt.
Af nestla
ok, men jeg køber et nyt og kan ikke selv fragte et stort tv og sætte fod på. Så er jeg så uheldig med elgiganten. Suk.
Af nestla
Ingen venner som har tid til at hjælpe med sådan noget. Jeg har et par stykker, men ikke vildt tætte venner. Dem vil jeg ikke spørge om hjælp til sådan noget. Jeg vil ikke være til besvær.

Elgiganten har så ikke refunderet pengene endnu. De venter på en eller anden scanning og den ene ved kundeservice siger noget andet end den anden. Typisk kundeservice. De er bare ikke godt nok oplært.
Elgiganten er bare for store. Det samme med Power. Når der bliver problemer ved de ikke hvad de skal gøre.
Jeg køber bare tv og lyd ved Hifi klubben fremover. Det må da være nemmere at snakke med den lokale butik om ting. Ved Elgiganten skal man ringe til kundeservice. Jeg har endda sendt mails, men de svarer ikke, men venter på man ringer. Ellers sker der ingenting. Der er kø hver gang.
Jeg håber snart jeg får pengene ellers må medierne jo få besked.