22 sep 2025, 20:57
Vil gerne have et godt stort TV, tænker 75" eller mere.
Det skal bruges til film fra PLEX server, så meget blue ray rips og den slags fra indernettet.
Youtube og DR.
Har 2 stue vinduer der peger mod skærmen(desværre)
Budget: op til 17-18.000kr
Sidder ca 4 meter fra skærm
Ligeglad med lyd, der kommer et ordenligt lyd system på.
jeg er ikke helt grøn hvad angår skærmenes teknologi, men har ikke fulgt ret meget med i nogle år, så det er pænt forvirrende at få styr på modellerne.
Mit go to var at kigge på LG's OLED.
C4, C5, G5
C4'eren er lidt svær at finde efterhånden i den størrelse.
C5, mindre opgradering af C4, men prisen er højere nu hvor C4 er faldet.
G5 ser dælme pæn ud væg monteret, fedt det er så tyndt. Tanden RGB lyder til at give et pænt nyk op på billede kvalliten. Prisen er høj, men det er jo forvententeligt.
Synes TCL's mini LED ser spændende ud, men jeg har endnu ikke formået at få styr på moddelerne. Gud hvor kunne det værer rart hvis producenter lavede det mere simpelt at overskue.
Måske fordomsfuldt, men er ikke vildt meget til Samsung TV, har bare knap så gode erfaringer generelt med det mærke.
Så' mine spørgsmål er:
1. Hvis det er TCL jeg skulle gå efter, hvad er så hoved og hale i de modeller, hvad er fedt og hvorfor ?
2. Er det sådan jeg burde undgå OLED med de stue vinduer
3. Bare sådan helt generelt hvad vil folk anbefale til det budget
Tak på forhånd for at i gider !
Det skal bruges til film fra PLEX server, så meget blue ray rips og den slags fra indernettet.
Youtube og DR.
Har 2 stue vinduer der peger mod skærmen(desværre)
Budget: op til 17-18.000kr
Sidder ca 4 meter fra skærm
Ligeglad med lyd, der kommer et ordenligt lyd system på.
jeg er ikke helt grøn hvad angår skærmenes teknologi, men har ikke fulgt ret meget med i nogle år, så det er pænt forvirrende at få styr på modellerne.
Mit go to var at kigge på LG's OLED.
C4, C5, G5
C4'eren er lidt svær at finde efterhånden i den størrelse.
C5, mindre opgradering af C4, men prisen er højere nu hvor C4 er faldet.
G5 ser dælme pæn ud væg monteret, fedt det er så tyndt. Tanden RGB lyder til at give et pænt nyk op på billede kvalliten. Prisen er høj, men det er jo forvententeligt.
Synes TCL's mini LED ser spændende ud, men jeg har endnu ikke formået at få styr på moddelerne. Gud hvor kunne det værer rart hvis producenter lavede det mere simpelt at overskue.
Måske fordomsfuldt, men er ikke vildt meget til Samsung TV, har bare knap så gode erfaringer generelt med det mærke.
Så' mine spørgsmål er:
1. Hvis det er TCL jeg skulle gå efter, hvad er så hoved og hale i de modeller, hvad er fedt og hvorfor ?
2. Er det sådan jeg burde undgå OLED med de stue vinduer
3. Bare sådan helt generelt hvad vil folk anbefale til det budget
Tak på forhånd for at i gider !