Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MortenBachMadsen
Det sidste stykke tid har mit appletv virket utroligt dårligt.
Det fryser. Apps hænger og ikon snurre.
Har prøvet alt. Men intet virker..
Nogen der oplever det samme?
Har pt droppet at bruge den og bruger nu "bare" LG webos
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Efter opdatering til tvOS 26?

Har du eventuelt rykket boksen? WiFi og Bluetooth forbindelsen er ikke god i 2022-udgaven, hvis det er den du har, så det kan skabe udfordringer. Har selv måtte rykke min lidt væk fra TV'ets bagside (TV-skærmens bagsider er typisk ret godt skærmet mod interferens fra trådløse signaler).
Af JornH
Mit ATV virker ok når jeg tænder boksen, min boks står ca. 40-50 cm under TVet…

Men enkelte gange stopper apps med at virker og den går tilbage til menuen…
Af mbm
Bla tv2 er billedkvalitet uhørt ringe. Pixeleret.
Men det er ikke internet da speedtest trækker 900.
På lg webos står det knivskarpt
Af JornH
Jeg ser ikke TV 2, men TV 2 Play ser godt nok ud med min ATV boks, som jeg skrev i det andet Apple TV tråd, bruger jeg mest ATV til test…
Af JornH
TV 2 News ser godt nok ud…
Af G80
Er du den samme som trådstarter?

Det er muligt at det er tv2 der er problemet eller noget helt 4.
Men du glemte at skrive at det var en bestemt app, men bare at Apple TV var begyndt at virke dårligt og apps hang og ikon snurre.

Men hvad angår netværksproblemer, kan man ikke konkludere at fordi alt andet virker fint at så kan det ikke være netværksproblemer. Det er en klassisk fejlkonklussion som kan fører til meget spildtid når man skal løse et problem fordi man prøver alt muligt andet end det at genstarte sin router/modem.
Netværksproblemer kan stadig godt påvirke kun den ene hændelse, en enkelt enhed eller flere. Da det er netværksystemet som har ansvar for hver enkelt kommunikationshændelse.
Så derfor er det en god ide at bare gøre det til en vane at genstarte netværket en gang i mellem afhængig af ens temperament. Også feks hvis man kommer ud for lignende problemer som du beskrev før hvis en genstart/geninstallering af app eller genstart af afspiller enheder ikke får løst problemet.
Af JornH
Men det ser ud til den TV 2 Play app der er på Apple TV boksen er en hel anden end den jeg bruger på mit TV, med andre og færre menu valg muligheder, men har set tennis i noget tid ser godt nok ud…
Af mbm
#G80
Genstart af router er også forsøgt.
Nu er jeg ikke IT programmør eller lignende. Men det er vel begrænset hvad jeg kan foretage mig at problem løsning på min appletv..
Nej det er ikke kun tv2 der stinker. Dr tv har det med at hænge..
Af G80
Det var heller ikke fordi Jeg vil tvinge dig til at genstarte router. Det var bare et svar til dit svar om at din hastighed på internettet var fint og derfor mente du at det ikke kan være netværksproblemer. Jeg informerede ikke kun dig men alle. Fordi jeg tit hører det der med at fordi alt andet forbundet dimser fungere fint at så mener man at det ikke kan være netværket. Men det forklarer jeg så at det kan det godt.

Nu bruger jeg ikke selv disse apps så jeg har ingen erfaring med deres stabilitet. Men jo mange apps kan godt stinke. Så må man undgå dem der stinker. Og hvis de ikke stinker men har et lokalt problem hos dig, kan man prøve først at afinstallere de apps der er problemer med og installere igen. Hvis det ikke hjælper kan man prøve at resette Apple TV og starte forfra.
Dvs helt klassiske skridt for at løse problemer med dimser.
Af mbm
Jo tak..
Ville blot høre om andres oplevelser..
Nu bruger jeg lg webos indtil apple måske kommer med en opdatering
Af MontørThomas
Har du evt prøvet at dobbelt klikke på Siri knappen og lukke alle de åbne vinduer/apps du formodentlig har ????.......blot en tanke- det kan virkelig gøre underværker....