Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Tascha
Hej :)
Er Lg Nanocell blevet bedre siden det blev testet sidst? Jeg kan kun finde noget omkring det fra 2022. og det er alligevel 3 år siden, hvor der kan nå og ske en masse.

Jeg går og tænker på et nyt tv i stuen og det vil komme til at hænge på væggen, hvor at der er 2 vinduer overfor det, og derfor vil der også være en del sollys, specielt om sommeren.
Økonomien er ikke til et OLED tv, men fandt et Lg Nanocell til et godt tilbud, og tænkte det kunne være noget, men kan ikke rigtig finde noget nyt anmeldelse omkring de nyere Nanocell tv :)

Håber i kan give svar :)
Af G80
jeg vil lige indskyde en bemærkning mens der bliver tænkt over hvad budgettet er.

Det med lys, sol og vinduer er ikke en ting der skal tages hensyn til ved valg af TV. TV i dag uanset hvilken teknologi er mere lysstærke og håndtere refleksion bedre end ældre TV. Det man skal forvente af forskel i sit nuværende miljø ved skift af TV er hvis man køber et markant større TV som sjovt nok har større overflade som lyset i omgivelserne kan spejle sig på.
Der er ikke så meget at gøre end at regulere sine omgivelser dvs afskærme sine vinduer lidt afhængig af hvornår man ser TV og hvor meget solen påvirker. og tænke lidt over hvor man placere sine lamper ligesom man altid har gjort.

Det med fokus på hvor lysstærk et TV er, er kun 1 af mange ting man snakker om som TV nørd pga interesse for teknologi og billedekvalitet og ikke fordi det har meget stor betydning i ens hjem i forhold til spejling fra omgivelserne. Tror mange misforstår dette lidt når de ser anmeldelser. Det er altså ikke en ting der er afgørende for om man kan se noget på sit TV eller ej i sin stue. Man kan ikke undgå at skulle afskærme uanset hvor lysstærk TV'et og hvilken overflade TV'et har (semiblank(mat) eller blank), så derfor er det ikke TV'et der er afgørende. Du kan købe verdens mest lysstærke TV med semiblank (mat) overflade og alligevel ende med at skulle afskærme dine vinduer lidt.
Så du kan roligt købe det TV du ønsker og kigge på alle de andre parametre end at tænke over hvor lidt mon man kan spejle sig på TV'et.
Der er mange eksempler på at amatør anmeldelser udtrykker at de er kede af at man kan spejle sig på TV'et og skifter TV til noget de mener håndtere dette bedre og ender alligevel med at regulere lyset i omgivelserne. Så kan det jo være lige meget om det TV de skiftede til er minimalt bedre.
Brugeravatar
Af KimKaos
Vi nærmere os Black Friday og i den kommende tid vil det vælte ind med gode tilbud på kvalitets TV

Fortæl os dit om budget og om dine ønsker - så vil du opdage hvor nemt det er at aktivere Flatpanel´s tilbudsjægere

Og som Rasmus skriver hold dig langt væk fra TV som f.eks. LG Nanocell og andre lign. der ikke er værd at glo på

PS, store vinduespartier er ikke så slemt som mange bilder sig - nutidens kvalitets TV håndtere modlys forbløffende godt - tro mig for hele min ene væg er et kæmpe vinduesparti og mit TV står knivskarps selv midt på dagen
Af PeterD
KimKaos skrev: 19 okt 2025, 08:40 Vi nærmere os Black Friday og i den kommende tid vil det vælte ind med gode tilbud på kvalitets TV

Fortæl os dit om budget og om dine ønsker - så vil du opdage hvor nemt det er at aktivere Flatpanel´s tilbudsjægere

Og som Rasmus skriver hold dig langt væk fra TV som f.eks. LG Nanocell og andre lign. der ikke er værd at glo på

PS, store vinduespartier er ikke så slemt som mange bilder sig - nutidens kvalitets TV håndtere modlys forbløffende godt - tro mig for hele min ene væg er et kæmpe vinduesparti og mit TV står knivskarps selv midt på dagen
Så OLED er stadig øverst på listen..?

C4 eller måske endda B4 kan gøre arbejdet ?

Ligger på 7500 kr (B4) og et 48" C4 evo til 7999 i Elgiganten

Måske ryger det længere ned til Black Friday ?