Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg opdagede til min skuffelse denne skygge på vores LG G4 65" den anden dag. Skærmen er under 1 år og jeg har kontaktet forhandleren. Man ser det på på grå baggrunde. Hvad tænker I? Jeg har nyeste software opdatering og har prøvet pixel refresh. Desværre er det der stadig. Vi har brugt helt TVet normalt og jeg har endda skruet lysstyrken ned fra det normale. Alle burn-in tiltag er også slået til. Selvfølgelig.
Hvad tænker I?
Billede

Billede
Den ser underlig ud, med det mener jeg den er ret skarp helt lige sider ligner en skygge, kun enderne er mere udtværet.
Sådan en skygge havde jeg også lige pludselig på mit G2.
Det viste sig at være solen der skinnede ind igennem et par duo lamelgardiner.
Den stribe solskin der ramte skærmen i hjørnet forårsagede en skygge magen til den du ser, så hvis det står i en stue med vinduer, kunne det måske være årsagen.
Det var rent tilfældigt en dag da fjernsynet var slukket, at jeg lagde mærke til striben af sollys der stod henover hjørnet.
Mit forsvandt dog med det samme efter en pixel refresh hvilket du så desværre skriver ikke har haft nogen effekt.
KristofferA skrev: 21 okt 2025, 19:30 Det er det ikke, for det var helt nyt, da jeg pakkede det ud.
Det var også bare for sjov, selvom det måske ikke er det rette tidspunkt at lave sjov på.
håber du får løst problemet.

Det lidt lysere område omkring den firkantede "skygge" er det genskin?
eller er dét lysere og at det er den firkantede skygge der er det normale. For på billedet kunne det godt se ud som om det faktisk er det lysere område der er omkring der danner det firkantede lidt mørkere normale område.

Er det kun på den "baggrund" du kan se det eller er det bare fordi det er den "baggrund" der viser det bedst på kamera.
Hmm… Ud fra dine billeder, ser det faktisk ud til, at billedet/skærmen viser korrekt farve i den skrå bjælke - og at der i stedet er en slags lys eller lysere farvning omkring bjælken.

Det er en meget besynderlig banding error (hvis det er banding), jeg aldrig har set før.

Kan du eventuelt tage et billede og uploade, hvor hele skærmen har en uniform farve, eksempelvis grå, som du selv nævner? Ideelt set, mens der er mørkt så refleksioner er nemmere at udelukke, uden nogen lamper tændt eller blitz sat til.

Ps….der er ikke et bord, eller lignende, under eller tæt på tv’et, som kan medvirke til en slags refleksion eller lignende? Igen, den her skrå vinkel er ekstrem spøjs.
Senest rettet af Tabula Rasa 22 okt 2025, 07:34, rettet i alt 2 gange.