Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Da problemet med OLED er ældning, som fremskyndes af varme, så er sollys problematisk. Der er flere eksempler på, at paneler fremstår med tilsyneladende uforklarlig burn-in, som følge af direkte sollys, så det kan bestemt anbefales ikke at have solen stående direkte på skærmen.

Som andre har påpeget, så ser det dog næsten modsat ud. Som om striben rent faktisk har samme farve, som resten af skærmen, men at der er en lysere plamage rundt om, som er skarpt brudt af den firkantede form.
Det ser sgu lidt besynderligt ud KristofferA - Du købte dit G4 på samme tid som jeg købte mit og jeg har (heldigvis) ikke oplevet noget lignende på mit G4

Hvis du kan udelukke at det er blevet bagt i solen og pixelrens ikke fjerner striben - så må det være en bytter
Rasmus Larsen skrev: 23 okt 2025, 10:50 Fremfor at køre manuel pixelrens, vil min anbefaling være bare at lade TV'et gøre, hvad det gør i standby. Det virkede for mig. Jeg tror, at det skete 4-5 gange på mit LG E6 4-5 før femøren faldt, altså sollys fra et specifikt vindue.

Hvis det er det samme hos dig, så er det værd at kigge på, om det kan undgås.
Jep, jeg har også bare ladet den køre den alm. pixelrens og hver morgen har det været lidt mindre tydeligt.
Jeg vil nok til at trække gardinerne for, når der ses HDR fremover.
Tabula Rasa skrev: 23 okt 2025, 11:15
G80 skrev: 23 okt 2025, 10:25 Var det orkins forslag der hjalp :)
Hehe... Iøvrigt nogle wipes man nok skal benytte at own risk. Bestemt ikke nogle jeg ville køre over mit oled tv.
De er så effektive at de fjerner pixels.