Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

steadi skrev: 04 jul 2024, 13:59 @lunddal - jeg overlever hellere uden britbox-indhold end skulle abonnere på TV2 :)
Hvad giver du for MLB?
Nu var det jo også et svar til jkn789, der allerede abonnerer på TV 2 Play :)

MLB koster ca. 1.300 for hele sæsonen, men priserne plejer at falde, jo længere hen på sæsonen man kommer.
Netflix har vi haft on off siden lanceringen i danmark, god tjeneste men ved at blive lidt dyr..

Apple tv plus og hbo er store stjerner hos os men jeg synes at max har for lidt fokus på hbo delen, håber det ændrer sig. Disney plus er blevet meget bedre for voksne med tiden synes jeg.

Skyshowtime har vi prøvet man kan simpelthen ikke forlige os med den dårlige teknik så tak for tip til lunddal om apple tv appen.

Drtv er jo en fri omgang efter der alligevel betales indirekte så den er fast på øverste række i apple tv ui.
lunddal skrev: 04 jul 2024, 14:31
steadi skrev: 04 jul 2024, 13:59 @lunddal - jeg overlever hellere uden britbox-indhold end skulle abonnere på TV2 :)
Hvad giver du for MLB?
Nu var det jo også et svar til jkn789, der allerede abonnerer på TV 2 Play :)

MLB koster ca. 1.300 for hele sæsonen, men priserne plejer at falde, jo længere hen på sæsonen man kommer.

Mit abonnement hos waoo med tv2 play største pakke uden reklamer inkluderer ikke Britbox og Cmore eller skyshowtime desværre. Derfor angav jeg prisen på Britbox, men de fleste vil nok købe tv2 play og få adgang den vej :)
Lape skrev: 04 jul 2024, 14:08 Max er røget helt efter de droppede "livstids" rabatten (og skruede ned for kvaliteten). Var tæt på at afskrive den alligevel selv før det. Alt for dårligt udvalg og bitrate / kvalitet er sølle. HBO har aldrig imponeret mig her.
Hvad mener du? Har stadig 1/2 pris og 4K her. :)
Har også stadig MAX i 4K med Dolby Vision og Atmos, men det bliver ikke ved medmindre jeg går på deres premium abonnement, det skyldes at da det var HBO var det årsabonnement, det stopper, og så er det kun HD og normal 5.1 lyd på standard abonnement.
Jeg har gennem årene skiftet mellem diverse tjenester, dels fordi jeg har haft perioder hvor jeg har haft mulighed for at bruge en del tid på indholdet og derfor hurtigt har udtømt det, der interesserede mig ved den enkelte tjeneste og dels fordi en gratis eller billig prøveperiode altid har været tillokkende synes jeg.

De sidste par år har jeg dog sjovt nok brugt mest af indholdet fra Tubi, som er gratis, men kræver en VPN så man kan se indhold fra USA.
Bl.a. fordi jeg - med enkelte undtagelser - foretrækker gamle film, klassikere, film-noir, horror og thrillers, social-realisme.
Der er også mange gode dokumentarer og sportskanaler (mener jeg, ser selv kun boksning og af og til mma).

Jeg bruger også archive.org en del, hvor der også er mange ældre film og serier - samt bøger, musik etc. (Gratis)
Hvis man vil finde en film derinde, så anbefaler jeg at man i Google skriver “archive.org the Poseidon Adventure 1972” (som et eksempel. Søgefunktionen er ikke altid lige god på siden)

Dailymotion og YouTube har også en del film liggende.

BBC og Channel4, der også er gratis, har jeg også brugt en del - kræver ligeledes en VPN (jeg bruger expressVPN).
Briterne er som bekendt dygtige til sr skrue gode krimier sammen.

Et stigende problem for mig er, at de fleste store tjenester til stadighed producerer mere og mere politiseret indhold og en generel dalende kvalitet - naturligvis med undtagelser, eksempelvis the Last of Us og ting som Vikings og the Last Kingdom, der dog ikke er nyt, men noget jeg først fik set for nyligt.

Ting som the Sopranos, the Wire og lignende har jeg vendt tilbage til er par gange.

Af og til har jeg også haft Dansk filmskat (nu Nordisk film - der dog også har en masse særdeles ringe indhold).

imdb.com er et rigtig godt site til info om instruktører, skuespillere, film samt inspiration.
DNS-løsninger er bedre til at streame end VPN. Jeg har endnu ikke prøvet en VPN der kunne klare en 4K-stream uden fald i kvalitet midt i afsnit eller film...
Det er måske blot jeg, der bilder mig ting ind, men er indholds-vinden begyndt igen at blæse i Netflix’s retning? Synes oftere og oftere, at jeg ser film og serier, som startede på andre tjenester.

Og så var jeg ikke klar over, at Disney nu også sælger deres ting? Fx The Menu på Max og Titanic på Netflix. De beholder selvfølgelig Marvel og Star Wars, men dem er jeg ærlig talt også gået lidt død i. Bluey er eneste, som jeg reelt mangler ved ikke at have D+, men her kan DRTV så hjælpe lidt.
Der er ingen grund til at have mange tjenester, flere har mange film der går igen på dem, Har DRTV, TV2 Play med hvad de tilbyder samt Max som jo også indeholder Discovery+.
The Menu har altid været på "Max".
Det kan godt være, at den kun indtil for nyligt har været på amerikansk (HBO) Max. Det er længe siden jeg så den der, og streaming-rettighederne er nok blevet erhvervet før Disney også købte alt det der Fox noget.
Jeg har så mange streamings tjenester jeg ikke har tal på dem, men hvordan mon man opsiger Discovery+ som jeg ikke kan bruge men stadig betaler til…?
Naiera skrev: 30 sep 2024, 04:51 Det kan godt være, at den kun indtil for nyligt har været på amerikansk (HBO) Max. Det er længe siden jeg så den der, og streaming-rettighederne er nok blevet erhvervet før Disney også købte alt det der Fox noget.
Og HBO har haft diverse rettigheder til Titanic siden 1998.