Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey panelet.

Jeg har et lækkert Philips 65PUS8949/12 som jeg er rigtigt glad for.
Problemet er dog at jeg ikke har Google Play på det så det er meget svært at finde nye apps andet end den tv’et foreslår. Så vidt jeg forstår burde det have Google Play men det er ikke at finde under apps eller andre steder.

Tv’et er fuldt opdateret

Det er dette TV jeg snakker om: https://elsalg.dk/philips-65pus8949-12- ... ljEALw_wcB

Jeg håber en fra panelet kan hjælpe mig :)
Så noget så nordisk som Allente og Viaplay kan ikke fåes til det ?

For jeg har manuelt via tv’ets browser prøvet at downloade de apps til TV men de kom ikke frem.

Gjorde det med TV2 Play og det virkede men ikke de 2 apps jeg mangler der
ja det er deres eget nye OS, de vil vist gerne migrere væk fra Android. De har dog modeller med Android.
Der er ikke meget at bruge det OS til, om det e.v.t. vil komme det må tiden vise.
Bucaneer skrev: 26 nov 2024, 22:16 Så noget så nordisk som Allente og Viaplay kan ikke fåes til det ?

For jeg har manuelt via tv’ets browser prøvet at downloade de apps til TV men de kom ikke frem.

Gjorde det med TV2 Play og det virkede men ikke de 2 apps jeg mangler der
Aner det ikke, i dag er det kun topmodellerne fra Philips der kører med Android/Google. Det står også i oversigten over Philips TV 2023 og 2024.
Du skulle ha gået med det 708 vi anbefalede dig i din anden tråd vedr. køb af TV.
Læses specifikationerne, så kan det næppe undgås at læse at det har Titan OS og ikke Android.
Radiomanden skrev: 26 nov 2024, 22:33 Læses specifikationerne, så kan det næppe undgås at læse at det har Titan OS og ikke Android.
Undersøger du tingene nærmere, så:

1: Finder du ud af at Titan OS faktisk er et Android operativsystem.
2: Finder du ud af at de fleste sider med specifikationer, inklusiv på Philips' egen hjemmeside, oplyser at TV'et har Google Play Store og understøtter Google Assistant.

Det stod der også på skiltet, da jeg købte det i Bilka.
Android OS er baseret på Linux, Titan OS ligeledes, men de er forskellige.
Can you install Android apps on Titan OS?
Note: It is not possible to add or install the Google Play Store or any other corresponding apps other than those in the App section of the TV.

https://www.weetechsolution.com/blog/ti ... android-os
ppehrson skrev: 23 jun 2025, 00:21
henrik.yde skrev: 26 nov 2024, 21:53 Det er ikke et Android/Google TV. Det har et OS der hedder Titan.
... som er Android, som jeg også skriver ovenfor.
Nej det er da ej, det er heller ikke muligt at hente Apps via Google Play.
Lige netop, som også skrevet i mit tidligere indlæg. sammenlign de 2 OS i det postede link.
henrik.yde skrev: 23 jun 2025, 11:54
ppehrson skrev: 23 jun 2025, 00:21
henrik.yde skrev: 26 nov 2024, 21:53 Det er ikke et Android/Google TV. Det har et OS der hedder Titan.

... som er Android, som jeg også skriver ovenfor.
Nej det er da ej, det er heller ikke muligt at hente Apps via Google Play.
Philips selv oplyser det. Lyver de så?
Det er ikke svært at snyde Google Play til at tro andet. Det er gjort før.