Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ddur
Er der nogen, der har reelle erfaringer med MoreTV (https://moretv.dk/)?

Jeg har i dag den store pakke hos Norlys, men efterhånden er der tale om både elendig kundeservice og vanvittige priser. Søger derfor alternativer.

MoreTV’s app-løsning er baseret på en lettere suspekt app kaldet Ministra Player, hvortil man skal købe en licens til 195 kr. Man kan ikke afprøve løsningen, førend man har lagt de første 313 kr. (licens og første måneds abonnement). Umiddelbart ser app-løsningen meget amatøragtig ud. Vil derfor gerne høre om eventuelle erfaringer med app-løsningen.

MoreTV skriver ikke noget om omfanget af dataopsamling og datavideresalg.

Hvem står i øvrigt bag MoreTV? Er det en eller anden kristen sekt? MoreTV har hele fem kristne kanaler.
Af LarsCJ
Ddur skrev: 31 dec 2024, 10:53
Hvem står i øvrigt bag MoreTV? Er det en eller anden kristen sekt? MoreTV har hele fem kristne kanaler.
De har dem fordi det er gratis TV - der er hundredevis af den slags gratis religiøse (propaganda-) kanaler. Og en stak af dem får jo TV-pakken til at se lidt større ud

MoreTV er simpelt IPTV, blot samlet i en pakke, først og fremmest med de såkaldte Nabolandskanaler, der også er gratis fyld hos de fleste andre TV-udbydere.

I Danmark skal man have en aftale med Copydan for at kunne distribuere Nabolandskanalerne, de er ikke direkte tilgængelige for menigmand.

Men mange af dem vil du selv kunne streame gratis vha VPN. Minstra Player eller samme firmas IPTV-bokse gør det lidt nemmere at samle dem. Der er dog masser af alternativer på markedet, herunder en hel del gratis apps til både smart TV, TV-bokse, mobil etc.

Der findes også en hel del pirat-IPTV, hvor du kan få titusindvis af kanaler inkl. div. betalingskanaler for 100-200 kr. om måneden. Men dem må du selv Google ...

PS: Når der ikke er TV2, som Radiomanden åbenbart ikke kan leve uden (i modsætning til rigtig mange andre) er det jo blot fordi det ikke er gratis TV længere.
TV2 kan de da være bekendt at tage penge for, de kanaler de leverer er gratis hos andre udbydere, som dog ikke og hvorfor skulle de det, have alle de kirke kanaler.
Der omsættes ikke på det, tværtimod, hvorfor mon, det kan da kun være at det der sælges ikke kan sælges.
Af lunddal
Hvilken udbyder har de nævnte kanaler i en gratis pakke (og nej, de er ikke gratis at distribuere pga. afgifter)?

De vel efterhånden 400,- grundpakker har det med at koste, er jo ikke indkøbsprisen for de enkelte betalingskanaler, der er i den pakke.
Af JornH
TV 2 kanalerne er alle regional kanaler, helt det samme som feks. Midt og Syd hos TV 2, jeg har haft boks fra More tv i mange år men mest for at kunne se NRK 2 og NRK 3, der er vel en 2-3 af de god kanlerer men mange tyske der ikke kan fås i den mængde hos andre tv udbydere…
Af JornH
Hos More TV kan man jo på forhånd ses hvad fåes som hos de fleste andre… jeg har uden held prøvet at få det til at virke uden boks, fordi det er ret besværligt med kun den app…
Lige en ting mere, kontakt More TV inden man fra anden side køber den app…
Af Ddur
Er der nogen, der har erfaringer med selve app-løsningen? Virker den tilfredsstillende? Hvordan er den eventuelt i sammenligning med andre tv-distributørers app-løsninger?
Af JornH
Den eneste forskel er jo man kan bruge sit eget TV eller Medie boks, boksen jeg fik med fra More TV er en anden type end nu, en lille boks nogen lign. Nokia 8000 medie boksen. Problemet med den boks er en ringe fjernbetjening.

Men ellers er det en alm. App, men den er ret svært at få opsat ret, når man får en boks var det hele klar til brug, men jeg vil tro det er ret lettere, når man har snakket med dem hos Moretv…og får en licens fra dem.