Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har et Philips 65" OLED 65OLED708 som har et indbygget Chromecast app. men det har da godt nok sit eget liv???

Hverken iPhone eller flere iPads kan ikke caste til TV'ets indbyggede Chromecast, men alle devices caster fint til alle andre Chromecasts i hjemmet.

Alle devices er opdateret til nyeste iOS.
TV er opdateret til nyeste software.
Det indbyggede Chromecast app er

TV er på samme WiFi som alle devices.

Hvad gør jeg forkert? Er det bare elendigt?

Mit Apple TV 4K det kører bare. Ingen problemer.
I følge Google Support.

Slut din iPhone eller iPad og din Chromecast til det samme trådløse netværk.
Åbn Google TV-appen på din iPhone eller iPad.
Tryk på Samling og derefter Film eller Tv-serier.
Vælg en film eller serie.
Tryk på Cast Cast.
Vælg din Chromecast på listen.
Tryk på Afspil på din telefon.

Der er App's som ikke virker med Chromecast Build In, You See Play App'en gør f.eks ikke.

https://support.google.com/googleplay/a ... form%3DiOS
Altså alt det der, det har jeg jo prøvet. Vi har haft Chromecast i mange år, så jeg ved godt, hvordan vi caster til enheden. Nogle gange virker det, og andre gange virker det ikke. I dag virkede det ikke fra Viaplay. Det gjorde det i går. Altså som jeg skrev, det har sit eget liv. Læser du kommentarerne til "Chromecast built-in" app i Google Store, så finder man også ud af, at det ikke fungerer helt optimalt. Men tak for din ulejlighed.
Det bedste er at bruge en extern Android/Google enhed TV eller når der haves iOS enheder at bruge en ATV som du jo har.
Ja altså ingen tvivl om, at iOS til ATV jo er det optimale, og det spiller også bare 100 % men det er jo ikke det, som indlægget går på.

Det er, hvorfor virker det ikke når jeg vil caste til mit indbyggede Chromecast i mit TV?

ALLE de eksterne Chromecast vi har i hjemmet, virker det hver gang fra alle iOS devices og fra alle de apps vi har. Men det gør det IKKE i det her indbyggede Chromecast?

Hvorfor virker de eksterne Chromecast bedre siger du?
Jeg bruger ikke selv chromecast, så derfor har jeg ikke erfaring med det.
Altså hvis vi i første omgang udelukker at chromecast bare er "dårlig" på dit TV og kigger på hvad du har prøvet? for det kan jo lyde som om dit TV har problemer med wifi forbindelsen.

Er det nyt TV opsætning? altså er det et problem med et nyt TV eller har det virket før men er blevet dårligt nu?
Har TV nyeste software?

Har du prøvet at se om der er ustabilitet på streaming apps på TV, hvis den del også kører på wifi eller er det kun chromecast delen der laver ballade? Man kan prøve at lave en wifi internet speedtest på dit TV for at se om den del er ok, selvom det ikke vil vise en direkte sammenhæng med chromecast problemet. Men kan give et hint om wifi forbindelsen er ok eller ikke.

Men uanset hvad kan du prøve at logge af wifi på dit tv, hive strømstikket på TV, vente lidt og give strøm igen og prøve igen med wifi. Hvis det ikke virker, så prøv igen men denne gang også prøve at genstarte din modem/router ved at slukke strømmen, vente lidt og tænde igen og vente på alle dine dimser logger på wifi og logge på wifi med dit tv.

De her ting er jo lidt den nemme måde at prøve at løse problemer, man kan jo også gå detaljeret ind i router/modem for at se hvad der foregår hvis man har forstand på det ellers skal man lade være med at pille :).

Hvis det heller ikke virker kan det jo være svært at finde ud af hvad problemet er medmindre nogen har erfaring med at chromecast bare er dårlig på nogen TV'er :) Men det bør jo spille ik?

Men på den anden side i min optik, hvis det alligevel er Apple dimser du bruger, så er det da bedre at bruge Airplay til ATV i stedet for. Men du kan jo have dine grunde til at bruge chromecast :) og bør da også virke.
Hej.
Jeg vil give følgende råd.
Prøv (hvis muligt) at kable din forbindelse fra router til fjernsyn.
På den måde kan du finde ud af om det er wifi antennen i fjernsynet der driller.
Ja, det er desværre bøvlet, desværre er min erfaring at selv i meget dyre OLED modeller, at den indbyggede wifi antenne i tv er noget bras, så jeg ender altid ud med at kable forbindelsen.
Mvh Provinsen.
Har ikke nogen steder fra hørt/læst hvorfor intern CC er dårligere end en extern, men det er jo bevisligt at det er tilfældet, bruger sjældent CC funktionen da Android/Google TV har de App's der bruges.
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 04 feb 2025, 05:23 Jeg bruger ikke selv chromecast, så derfor har jeg ikke erfaring med det.
Altså hvis vi i første omgang udelukker at chromecast bare er "dårlig" på dit TV og kigger på hvad du har prøvet? for det kan jo lyde som om dit TV har problemer med wifi forbindelsen.

Er det nyt TV opsætning? altså er det et problem med et nyt TV eller har det virket før men er blevet dårligt nu?
Har TV nyeste software?

Har du prøvet at se om der er ustabilitet på streaming apps på TV, hvis den del også kører på wifi eller er det kun chromecast delen der laver ballade? Man kan prøve at lave en wifi internet speedtest på dit TV for at se om den del er ok, selvom det ikke vil vise en direkte sammenhæng med chromecast problemet. Men kan give et hint om wifi forbindelsen er ok eller ikke.
TV'et har det nyeste software, som jeg skrev i mit første indlæg :) og alt kører på WiFi uden problemer. TV2 Play kører uden udfald fra TV'ets app, så WiFi ser ud til at spille fint.
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 04 feb 2025, 05:23 Men uanset hvad kan du prøve at logge af wifi på dit tv, hive strømstikket på TV, vente lidt og give strøm igen og prøve igen med wifi. Hvis det ikke virker, så prøv igen men denne gang også prøve at genstarte din modem/router ved at slukke strømmen, vente lidt og tænde igen og vente på alle dine dimser logger på wifi og logge på wifi med dit tv.
Jeg prøver denne fremgangsmåde, hvis det driller. Der er bare ikke noget galt med WiFi og router tror jeg, for hvorfor skulle det så virke fra alle apps på vores andre eksterne Chromecasts?
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 04 feb 2025, 05:23 Men på den anden side i min optik, hvis det alligevel er Apple dimser du bruger, så er det da bedre at bruge Airplay til ATV i stedet for. Men du kan jo have dine grunde til at bruge chromecast :) og bør da også virke.
Ja du har helt ret i at det nemmeste bare vil være at bruge ATV :) men det irriterer mig når der står, at der er indbygget Chromecast i en topmodel fra 2023, at det så ikke virker. Det skal det sgu.
Provinsen skrev: 04 feb 2025, 09:50 Hej.
Jeg vil give følgende råd.
Prøv (hvis muligt) at kable din forbindelse fra router til fjernsyn.
På den måde kan du finde ud af om det er wifi antennen i fjernsynet der driller.
Ja, det er desværre bøvlet, desværre er min erfaring at selv i meget dyre OLED modeller, at den indbyggede wifi antenne i tv er noget bras, så jeg ender altid ud med at kable forbindelsen.
Mvh Provinsen.
Jeg kan nemt kable tv'et til internettet, da vi har internetstik lige bagved tv'et. Men hvis det kører kablet mellem tv og modem/router, kan jeg så godt stadig caste fra iPhone til tv'ets indbyggede Chromecast? Er det ikke noget der kører over WiFi?
Når TVet er på via kabel, så er der ikke Wi-Fi.
Hej igen.
Indbygget Chromecast kan sagtens fungere på kabel fremfor Wifi.
Det eneste det drejer sig om er, at fjernsynet skal have adgang til internettet, du får den klart mest stabile forbindelse ved at kable forbindelsen.
Jeg har kablet mit LG til routeren, og den indbyggede chromecast virker upåklageligt.
Den enhed du vil caste fra skal være på wifi, men om du kabler tv et´s forbindelse påvirker ikke dine trådløse enheder. Da det er det samme netværk :)
Jeg vil lige prøve at kable tv'et til switchen/routeren her i morgen og se, om det skulle have en indflydelse. Jeg kan dog berette, at efter jeg "glemte netværk" på mit tv og loggede på WiFi igen, så kan jeg pludselig caste fra iPhone/iPad til tv'et igen via Chromecast fra apps som Viaplay og DR, men... Hvorfor kan jeg IKKE caste fra TV2 Play appen til det indbyggede Chromecast, men fint til de eksterne små Chromecast, som jeg har til at sidde bag i vores andre tv?
Hvilken version har den interne CC.?
Hvis du har problemer med at caste video til Android TV ved hjælp af Google Cast-funktionen, skal du sørge for, at du bruger den aktuelle version af Google Cast Receiver. Du opnår de bedste resultater ved at sørge for, at Google Cast Receiver er opdateret til version 1.33 eller nyere.
Det kunne som der skrives være problemet.

TVet er jo Android, så der kan installeres TV2 Play.

Har ikke kunne finde noget om at TV2 Play ikke understøttes på Chromecast Build In. Mon det er tilfældet.?