Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vil det ikke være på muligt at opdatere omkring hvad de forskellige kanaler/tjenester Streamer med hvad angår opløsning og bitrate. Frisk aktuel liste.?
Jeg ved ikke med danske/skandinaviske tjenester, men hvis vi snakker 4K er det kun Netflix der til tider ikke er tilstrækkelig. Hvad angår de præcise tal for de store internationale er der diverse billeder du kan kigge i følgende tråd: https://www.avsforum.com/threads/stream ... 57/page-22
De kan ikke bruges til TV2 Play, SKY Showtime, Max, Viaplay og andre.
Max? Jo, der er tal på Max derinde...

Derudover havde jeg jo os' skrevet, at det kun gjaldt de store internationale tjenester.
Det er ikke meget, hvorfor så lave bitrater. Det giver ingen mening.
Radiomanden, du kunne jo have givet lidt opbakning da jeg spurgte om det samme for ikke så lang tid siden i en tråd med bitrateskemaet.
viewtopic.php?f=25&t=42010&start=700

I stedet for at "feje" det af bordet med et eller andet mærkeligt eksempel.

Men lad det nu ligge.

Det kræver jo bare at nogen har interesse og gider at opdatere det bitrate skema fra 2022 i den anden tråd.
viewtopic.php?t=42010
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 02 mar 2025, 11:39 Radiomanden, du kunne jo have givet lidt opbakning da jeg spurgte om det samme for ikke så lang tid siden i en tråd med bitrateskemaet.
viewtopic.php?f=25&t=42010&start=700
Den tråd er der ikke adgang til. Når der klikkes på linket står der. Ingen indlæg eksisterer i dette emne inden for det valgte tidsinterval.
Radiomanden skrev: 02 mar 2025, 10:49 Det er ikke meget, hvorfor så lave bitrater. Det giver ingen mening.
Hvad er ikke meget? Det giver mening fordi, at jo mere data der skal sendes, jo mere koster det for streaming-udbyderne.
Det er da rigtig nok, men det er da dårligt, tag f.eks TV2 Play, FHD er med lidt over 8 Mbit/sec, lige nu ser jeg Sommerdahl som er i UHD, den er med lidt over 12 Mbit/sec, hvis man ikke lige vidste at den er i UHD, ville man ikke vide det, der er faktisk ingen bemærkelsesværdig forskel.