Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Netflix’ tv app er begyndt at ‘autopause’ når jeg starter og benytter tv’ets egne menuer. Dvs. at hvis en film/serie er igang og jeg åbner indstillinger, pauser Netflix automatisk den igangværende afspilning mens menuen er åben, og starter automatisk igen afspilning når menu lukkes.

Umiddelbart er det jo egentlig ikke et kæmpe issue. Men jeg har ét bestemt formål hvor afspilning og brug af menu på samme tid er konstruktivt - og omvendt, at autopausen gør det ret så besværligt og omstændigt. Af samme grund ved jeg, at det den her ‘autopause’ er noget relativt nyt og ikke noget, der hidtil har været tilfældet.

Det begyndte for ca. 14 dage siden. Der findes ikke mange tråde omkring det (forståeligt nok, da navigeren i tv menu under afspilning trods alt ikke er noget mange gør ofte), men de få og meget små tråde jeg har fundet, fortæller om lignende erfaringer på tv fra LG og Samsung, og en fællesnævner er muligvis tv fra 2024 eller nyere. Her oplyser en bruger - efter kontakt med Samsung via en ticket - at det ikke er Samsung og deres tv, der har eller skaber denne ‘autopause’ og at det derfor er Netflix. Min egen erfaring er med LG.

Endvidere gælder det for både min og deres erfaringer, uagtet af om det er LG eller Samsung, at autopausen kun sker ved afspilning i app’en fra Netflix. Har selv testet i 7 andre apps.

Er der andre der oplever det samme - og i så fald, hvilken tv model har i? Er jeres pågældende oplevelse med native tv app’s eller Apple/Google Tv?

Nogen der ved hvorfor det sker/og eventuelt har en workaround? Eller ved, om det er ‘working as intended’ (by Netflix) eller om man kan forvente et fix i fremtiden?

På forhånd tak - god weekend allesammen :)
Så er du tilbage med et kringlet meget personligt issue. Jeg troede du var haj til sådan noget :).
Det er faktisk en af de problemer der godt kan vise sig at blive mahogni med tiden. Ej nu er den også brugt.
Jeg må melde pas omkring specifikt erfaring med netflix. Jeg bruger det ikke og har derfor ikke en følelse omkring udviklingen af appen.

Men har dog lige et par forslag eller spørgsmål til at indskrænke det endnu mere. Det er det eneste jeg kan bidrage med.

Hvis du mener at der er flere TV der gør det samme uanset mærke og styresystem er sandsynligheden for at det er TV opdatering der har ændret det mindre.

Så sandsynligheden for at det er Netflix opdatering højere.
Er du bevidst om sådan en Netflix opdatering indenfor sidste måneds tid og har Netflix historik noter omkring dato for opdateringer på feks hjemmeside. For hvis der har været en opdatering af app ca. den dato hvor du synes problemet startede er det sandsynligvis den opdatering der har ændret det.

Jeg fornemmer selv at det er en netflix opdatering. Ændringen kan være lavet efter specifik tilsigt fordi udviklerne åbenbart synes det kunne være en god ide, men kan ligeså vel være utilsigtet ændring. Det ved kun udviklerne selv :).

Har du ikke en medieboks hvor du kan prøve om det er samme der?

Men lad os nu se om der er nogen herfra der kan bekræfte det, ved at teste det for dig om det også sker hos dem. De skal bare lige huske at nævne hvilket TV og styresystem de bruger.

Hvis ikke det sker hos andre er det sgu nok TV opdateringen.

Og hvis der ingen indstilliger er hverken på TV eller Netflix app er der ikke så meget at gøre.
andet end at hvis du bliver sikker på at det er TV opdatering at skrive til udviklerne derfra og håbe på de vil imødekomme dit ønske.

Hvis du bliver helt sikker på at det er Netflix opdatering kan du skrive til Netflix og krydse fingre.

Held og lykke med det :).
@discus
Thanks man :) Måske jeg lige skulle have fået hoved mere på plads efter morgenkaffen, før jeg skrev…hehe.. Indtil videre tegner alt til, at det er Netlix app og ikke tv, der skaber den pågældende ‘funktion’ eller effekt. Udelukkende baseret på de få andre erfaringer, jeg har læst mig til, samt at det udelukkende sker med den ene app. Netop en potentiel indsnævring gennem andres erfaringer, var en del af formålet med mit indlæg. :)

Jeg mindes dog netop ikke at der har været en opdatering til Netflix - hvilket dog heller ikke altid behøves at være tilfældet til nogle ændringer i apps.

Ligesom dig, tænker jeg også, at det er en funktion hvor Netflix har tænkt: fed ide, let’s go! Den er bare ret elendig..hehe..i hvert fald, når man som jeg, p.t. har et behov for at kunne benytte tv menu på samme tid med afspilning. Så nej, den her bliver bestemt ikke mahogni med tiden :D Men ja, lad os håbe der kommer flere inputs.

@Naiera:
Hahahaha! Jeg VIDSTE bare, at en eller anden ville komme med dét svar. Der stod endda oprindeligt i indlæg, at jeg frabad mig netop dét svar uden medfølgende info om Netflix app på box’en, med næsten dine eksakte ord, for det er så classic (og useless) et svar… Basically: I’m not gonna engage in what this thread is actually asking for but instead just gonna toss out a just do as i do ‘cause it’s better’ svar. Men nej, jeg tænkte, nu parkerer jeg lige min skeptisisme og giver the benefit of the doubt. Men lur mig, om ikke der sker i det aller-fucking-første svar i tråden….huge facepalm…

Du kunne jo belejligt have givet et argument for netop et lignende svar, ved først at skrive, om den ‘autopause’ sker ved Netflix app på Apple tv. På den måde havde du jo givet en god grund for dit svar, fordi det så måske er en potentiel work-around - og bidraget til trådens konkrete spørgsmål og afsøgninger. Det havde vendt karakteren på dit svar fuldstændigt: fra useless til informative and solution-orientered ;) Nå, all good mayn, clearly I knew what I signed up for with a thread - beklager du lige blev modtager for den svada. :)
And let’s be honest, med et svar der siger ‘bare brug 1400 kr., uden at fortælle, om det måske er penge ud af vinduet fordi det præcis samme sker’, er i realiteten langt mere flabet end min svada potentielt modtages som ;)
Senest rettet af Tabula Rasa 03 maj 2025, 09:28, rettet i alt 10 gange.
Eller noget der er billigere og kan det samme, der er rigtig mange Google TV enheder på markedet til pænt under en tusse.
Tabula Rasa skrev: 03 maj 2025, 08:53
@Naiera:
Hahahaha! Jeg VIDSTE bare, at en eller anden ville komme med dét svar. Der stod endda oprindeligt i indlæg, at jeg frabad mig netop dét svar uden medfølgende info om Netflix app på box’en, med næsten dine eksakte ord, for det er så classic (og useless) et svar… Basically: I’m not gonna engage in what this thread is actually asking for but instead just gonna toss out a just do as i do ‘cause it’s better’ svar. Men nej, jeg tænkte, nu parkerer jeg lige min skeptisisme og giver the benefit of the doubt. Men lur mig, om ikke der sker i det aller-fucking-første svar i tråden….huge facepalm…

Du kunne jo belejligt have givet et argument for netop et lignende svar, ved først at skrive, om den ‘autopause’ sker ved Netflix app på Apple tv. På den måde havde du jo givet en god grund for dit svar, fordi det så måske er en potentiel work-around - og bidraget til trådens konkrete spørgsmål og afsøgninger. Det havde vendt karakteren på dit svar fuldstændigt: fra useless til informative and solution-orientered ;) Nå, all good mayn, clearly I knew what I signed up for with a thread - beklager du lige blev modtager for den svada. :)
And let’s be honest, med et svar der siger ‘bare brug 1400 kr., uden at fortælle, om det måske er penge ud af vinduet fordi det præcis samme sker’, er i realiteten langt mere flabet end min svada potentielt modtages som ;)
Hvorfor skulle jeg anbefale det hvis det samme sker? :s Prøv lige at stikke en finger i jorden...
Apple TV boks er ligeglad med om du roder med dine TV menuer, det vil kører i baggrunden. Spørgsmålet er om TV menuen du roder med dækker så lidt for baggrunden at det kan gøre dig tilfreds og du kan bruge baggrund og tv menu til det du vil bruge det til. Det kan være Radiomanden og JornH kan hjælpe dig med det.

Når vi anbefaler Apple TV som er den mest anbefalet boks her på flatpanels men også verden over af TV entusiaster, er det fordi vi mener det ikke er penge ud af vinduet.
Og så var min gentagelse af anbefaling af ATV for at drille, selvom jeg mener det, fordi jeg kunne læse mig til at du hidsede dig lidt op over Naiera. Men jeg er ret overbevist om at han har forstået din "problemstilling" og synes nok det er håbløst at fokusere på en funktion som netflix udviklere har implementeret og har derfor givet dig det meget korte svar. Hvilket jeg også er enig i.
Det er en reel løsning som vi anbefaler fordi det er en god boks, men er jo op til dig om du vil smide penge efter den.
Naiera skrev: 03 maj 2025, 13:16
Tabula Rasa skrev: 03 maj 2025, 08:53
@Naiera:

Hvorfor skulle jeg anbefale det hvis det samme sker? :s Prøv lige at stikke en finger i jorden...
Haha, jeg beklager - i hvert fald ordlyden og den unødvendige længde. MEN, jeg er jo bare ikke tankelæser. Så med mindre du faktisk fortæller, at det ikke sker med Netflix app på Apple tv box, har jeg jo ganske enkelt ikke mulighed for vide det.

Finger hermed i jorden, og jeg antager så nu, at du fortæller, at den pågældende ‘funktion’ med Netflix app ikke sker med eller på Apple tv box - og derfor: modtaget, og tak! :)

@discus: hehe, kunne godt tyde, at det var i spøg du skrev det :) Og jeg er, iøvrigt, helt med på fordelene ved Apple tv box - den er nice!

Det var bare stadig ikke en købsanbefaling, jeg spurgte efter i min tråd - men for så vidt en tv streamer angår, som f.eks. Apple tv box, om nogen kunne be- eller afkræfte om den beskrevne oplevelse gjorde sig gældende her. Det tyder jeg nu, på dit såvel som Naiera’s svar, at det ikke gør :)

Og super fint, du får alt det ud af Naiera’s svar. Men det er bare ikke noget hverken du eller jeg faktisk kan vide, men rene antagelser. And that’s fine. Det synes jeg bare ikke er det, jeg relativt eksplicit efterspørger i min tråd :)

Nå, all good guys, lad os parkere den del her og lade resten af tråden handle om det, den faktisk skulle handle om..haha.
Senest rettet af Tabula Rasa 03 maj 2025, 14:08, rettet i alt 1 gang.
Tabula Rasa skrev: 03 maj 2025, 14:00 Haha, jeg beklager - i hvert fald ordlyden og den unødvendige længde. MEN, jeg er jo bare ikke tankelæser. Så med mindre du faktisk fortæller, at det ikke sker med Netflix app på Apple tv box, har jeg jo ganske enkelt ikke mulighed for vide det.
Det kaldes vel sund fornuft... Svaret kommer jo lissom i en sammenhæng.
disqus_Cr1DFvT0xq skrev: 04 maj 2025, 08:16 har lige et spørgsmål.
Har du nogensinde prøvet at sætte ekstern video til dit TV via hdmi som medieboks, spillekonsol eller video disk afspiller?

Og hvad sker der så når du roder med dine TV menuer? pauser det hele eller kører det videre?
Hejsa

Hmm, nej. Har godt nok en enkelt gang afspillet via en usb/flashdrive, fordi jeg skulle teste noget. Det er ganske vist ikke helt det samme, men her gjorde den som ved alle andre app’s undtaget Netflix: afspillede mens menuer var åbne.

Jeg bliver mere og mere overbevist om, at det er Netflix’ tv app, og ikke selve tv’et - og kommer også til at holde øje med, om flere brugere/flere tråde dukker op med beskrivelser af samme oplevelse.

Skulle det meget mod forventning være tv’et (hvilket ville være særdeles overraskende, fordi det her Netflix ‘autopause’ sker på tværs af tv modeller), ved jeg, at der er en incoming 23.20.69 update. Når den rammer ser jeg ad, om det skulle ændre noget - men igen, det er meget usandsynligt. En anden ting, der umiddelbart taler imod, at det skulle være tv’et der skaber autopausen, er, at den her ændring ikke er sket i takt med den sidste tv software/firmware update.