03 maj 2025, 07:41
#368552
Hej alle
Netflix’ tv app er begyndt at ‘autopause’ når jeg starter og benytter tv’ets egne menuer. Dvs. at hvis en film/serie er igang og jeg åbner indstillinger, pauser Netflix automatisk den igangværende afspilning mens menuen er åben, og starter automatisk igen afspilning når menu lukkes.
Umiddelbart er det jo egentlig ikke et kæmpe issue. Men jeg har ét bestemt formål hvor afspilning og brug af menu på samme tid er konstruktivt - og omvendt, at autopausen gør det ret så besværligt og omstændigt. Af samme grund ved jeg, at det den her ‘autopause’ er noget relativt nyt og ikke noget, der hidtil har været tilfældet.
Det begyndte for ca. 14 dage siden. Der findes ikke mange tråde omkring det (forståeligt nok, da navigeren i tv menu under afspilning trods alt ikke er noget mange gør ofte), men de få og meget små tråde jeg har fundet, fortæller om lignende erfaringer på tv fra LG og Samsung, og en fællesnævner er muligvis tv fra 2024 eller nyere. Her oplyser en bruger - efter kontakt med Samsung via en ticket - at det ikke er Samsung og deres tv, der har eller skaber denne ‘autopause’ og at det derfor er Netflix. Min egen erfaring er med LG.
Endvidere gælder det for både min og deres erfaringer, uagtet af om det er LG eller Samsung, at autopausen kun sker ved afspilning i app’en fra Netflix. Har selv testet i 7 andre apps.
Er der andre der oplever det samme - og i så fald, hvilken tv model har i? Er jeres pågældende oplevelse med native tv app’s eller Apple/Google Tv?
Nogen der ved hvorfor det sker/og eventuelt har en workaround? Eller ved, om det er ‘working as intended’ (by Netflix) eller om man kan forvente et fix i fremtiden?
På forhånd tak - god weekend allesammen
Netflix’ tv app er begyndt at ‘autopause’ når jeg starter og benytter tv’ets egne menuer. Dvs. at hvis en film/serie er igang og jeg åbner indstillinger, pauser Netflix automatisk den igangværende afspilning mens menuen er åben, og starter automatisk igen afspilning når menu lukkes.
Umiddelbart er det jo egentlig ikke et kæmpe issue. Men jeg har ét bestemt formål hvor afspilning og brug af menu på samme tid er konstruktivt - og omvendt, at autopausen gør det ret så besværligt og omstændigt. Af samme grund ved jeg, at det den her ‘autopause’ er noget relativt nyt og ikke noget, der hidtil har været tilfældet.
Det begyndte for ca. 14 dage siden. Der findes ikke mange tråde omkring det (forståeligt nok, da navigeren i tv menu under afspilning trods alt ikke er noget mange gør ofte), men de få og meget små tråde jeg har fundet, fortæller om lignende erfaringer på tv fra LG og Samsung, og en fællesnævner er muligvis tv fra 2024 eller nyere. Her oplyser en bruger - efter kontakt med Samsung via en ticket - at det ikke er Samsung og deres tv, der har eller skaber denne ‘autopause’ og at det derfor er Netflix. Min egen erfaring er med LG.
Endvidere gælder det for både min og deres erfaringer, uagtet af om det er LG eller Samsung, at autopausen kun sker ved afspilning i app’en fra Netflix. Har selv testet i 7 andre apps.
Er der andre der oplever det samme - og i så fald, hvilken tv model har i? Er jeres pågældende oplevelse med native tv app’s eller Apple/Google Tv?
Nogen der ved hvorfor det sker/og eventuelt har en workaround? Eller ved, om det er ‘working as intended’ (by Netflix) eller om man kan forvente et fix i fremtiden?
På forhånd tak - god weekend allesammen
C3 | HW-Q995D
