Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Anmeldelsen af LG G5 er online. G5 er det første TV med Primary RGB Tandem OLED-teknologi. Der er også et par andre nyheder LGs 2025-modeller.
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1748588903

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
Det kunne godt se ud til at jeg endelig kan komme væk fra S95C som er det værste tv jeg nogensinde har haft. Jeg glæder mig til at komme tilbage til LG som bare har et klart bedre og flottere billede i mine øjne :D - Jeg ser frem til at kunne smide S95C ud af vinduet, for aldrig igen at skulle leve med det lort :D
Jeg har byttet mit OLED77G3 ud med OLED77G5 og jeg ved sgu ikke rigtigt ... hmmm ...

Jeg føler billedekvaliteten på G5 til tider er pænt "smattet". Selvom det er et 4K Dolby Vision signal, så føles det nogen gange som SD/HD signal der bliver opskaleret. Jeg ved ikke om det er den kraftige mængde lys, som TV'et udgiver, som er med til at jeg føler det er smattet ... og ja, jeg har været alle indstillinger igennem. Jeg føler ikke billedet er lige så skarpt som på G3.

Syntes det er lige svært at se på i dagslys som G3 - havde forventet et mere lysstærkt billede i dagslys (powersave er slået fra).

Er der andre, som oplever det samme?
Hyphesten skrev: 30 maj 2025, 13:56 Det kunne godt se ud til at jeg endelig kan komme væk fra S95C som er det værste tv jeg nogensinde har haft. Jeg glæder mig til at komme tilbage til LG som bare har et klart bedre og flottere billede i mine øjne :D - Jeg ser frem til at kunne smide S95C ud af vinduet, for aldrig igen at skulle leve med det lort :D
Nu er det jo ikke fordi, du egentlig skriver, hvad der er, der gør, du udtaler dig, som du gør, men din opfattelse strider direkte imod, hvad mine egne erfaringer og hvad man ellers hører og kan læse sig til, har oplevet.

Er det billedkvaliteten, du synes ikke er tilfredsstillende?
Hvis det er dette, der er tilfældet, vil jeg mene, det skyldes, du ikke har styr på de forskellige profiler og indstillinger...
Supergris skrev: 31 maj 2025, 14:11
Hyphesten skrev: 30 maj 2025, 13:56 Det kunne godt se ud til at jeg endelig kan komme væk fra S95C som er det værste tv jeg nogensinde har haft. Jeg glæder mig til at komme tilbage til LG som bare har et klart bedre og flottere billede i mine øjne :D - Jeg ser frem til at kunne smide S95C ud af vinduet, for aldrig igen at skulle leve med det lort :D
Nu er det jo ikke fordi, du egentlig skriver, hvad der er, der gør, du udtaler dig, som du gør, men din opfattelse strider direkte imod, hvad mine egne erfaringer og hvad man ellers hører og kan læse sig til, har oplevet.

Er det billedkvaliteten, du synes ikke er tilfredsstillende?
Hvis det er dette, der er tilfældet, vil jeg mene, det skyldes, du ikke har styr på de forskellige profiler og indstillinger...

Jeg har et S95C og jeg kan heller ikke forstå den udtalelse. Jeg er virkelig glad for det billede som det giver.
Det kan være at det forholder sig som Supergris skriver, at der ikke er styr på diverse profiler/billedindstilling, der er jo vigtigt for at kunne få det bedste ud af det..
hans123 skrev: 02 jun 2025, 07:18 Men du kommenterer over 90% af alle tråde ?
Det er det langt fra.
Senest rettet af Radiomanden 02 jun 2025, 10:36, rettet i alt 1 gang.
Flatpanels skrev: 30 maj 2025, 11:48 Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.
Fin anmeldelse :)

Synes det ville være fint hvis der blev snakket dithering i anmeldelser, da vi er nogle der både kan se det ved f.eks. 40 graders field of view og som har en dårlig reaktion på det (PWM symptomer). Jeg har haft OLED i mange år og brugt usunde mængder af tid foran dem og må desværre sende mit C4 tilbage, grundet samme.
Dithering-algoritmen er til stede på denne type paneler, men det har måske ikke fået den spalteplads som skulle. Det bliver tydeligere jo tættere du sidder på panelet og kunne i princippet godt forklare forskelle på G3 og G5.

Ift. refleksioner, så er OLED god, men som det ses på et af mine billeder, så er det ikke markant anderledes end de ældre OLED-paneler. Jeg har Samsungs matte QD-OLED hjemme til test nu og det er en anden snak.

Ift. hvor lysstærk TV'et er og hvor anvendeligt det er i en lys stue, så har jeg et Sony AF9 stående normalt og her er G5 ganske enkelt markant mere brugbart i løbet af dagen. Der kan klemmes godt dobbelt så meget lys ud af fuldskærm på G5. Dermed ikke sagt, at alle problemer er løst, men man er rykket ret langt frem i bussen siden jeg købte mit TV.