Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Tak for anmeldelsen - det ser meget lovende ud i forhold til min jagt efter en 98" skærm.

Jeg savner dog lidt at i nævner C8K's nye design feature "ZeroBorder". Det er noget som jeg personligt selv savner på mine LG OLED skærme.
Og savner igen lidt omtale omkring den nye 23-bit backlight controller. Det burde være en væsentligt opgradering i forhold til topmodellen X955 som sidder med sidste års hardware.

Jeg venter i spænding på den kan skaffes her i DK i 98". Jeg kan dog intet information finde om den nogen steder.
Det eneste sted den er listet i Danmark er på denne skjulte side på Elgiganten til en psuedo pris på 100K og ingen leveringsdato?
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 025/899857

Kigger jeg på webshops rundt i Europa (Frankrig, Tyskland, Spanien, Baltika-landene), så er den allerede på lager og til mellem 3299-3999 EUR (25.000 DKK).

Ved I noget om priser og lanceringsdato? Det er ikke oplyst i jeres oversigts artikel:
https://www.flatpanels.dk/oversigt.php? ... 1750144917
Senest rettet af Kosire 23 jun 2025, 16:23, rettet i alt 2 gange.
Lige startet med at læse testen, men faldt næsten lige i starten under: "Første indtryk" dette:
"fremstår C8K nydelig og disket i sit udtryk".
Går ud fra der skulle have stået "diskret" og ikke "disket"?

I giver skærmen jeres topanbefaling, men det må vel komme helt an på priserne, som I dog retfærdigvis opfordrer til at holde i snor.
Startpriserne er da helt ved siden af...
Kosire skrev: 23 jun 2025, 13:55 Tak for anmeldelsen - det ser meget lovende ud i forhold til min jagt efter en 98" skærm.

Jeg savner dog lidt at i nævner C8K's nye design feature "ZeroBorder". Det er noget som jeg personligt selv savner på mine LG OLED skærme.
Og savner igen lidt omtale omkring den nye 23-bit backlight controller. Det burde være en væsentligt opgradering i forhold til topmodellen X955 som sidder med sidste års hardware.
ZeroBorder kunne godt nævnes, ja. Det får vi med. Ordet lægger jo op til, at der ingen kant er, men det vedrører specifikt panelet (ikke rammen) – hvilket også er en fin forbedring.

23-bit controlleren er en del af den større funktionalitetspakke i det nye miniLED-baglys. Det er lidt svært for os at vurdere, hvilke af forbedringerne, der gør hvad, så vi undlod at hænge os alt for meget i detaljer i selve testen. Vi introducerede dem i en artikel i januar i forbindelse med CES. Jeg er stadig af den holdning, at antallet af miniLED-zoner trumfer alle de andre ting.

Kosire skrev: 23 jun 2025, 13:55Ved I noget om priser og lanceringsdato? Det er ikke oplyst i jeres oversigts artikel:
https://www.flatpanels.dk/oversigt.php? ... 1750144917
Vi har eftersøgt vejledende priser hos TCL Nordic, men de vil ikke ud med dem endnu.

Så det eneste vi ved er, at priserne på Elgigantens side er fantasipriser. Det er ikke det, som C8K reelt kommer til at koste. Vi har Euro-priser fra TCL Europa og USD priser fra TCL USA, og de er meget mere konkurrencedygtige, så giv C8K lidt tid til officielt at blive lanceret i Norden og så får vi nogle reelle priser.
hans123 skrev: 24 jun 2025, 10:40 Super test

De når langt med LCD nu

Har i testet i stue miljø ?

Tænker for genspejl fra vinduer og lamper det er jo en kæmpe overflade
Ja vi havde 85-tommeren stående i noget tæt på et stuemiljø. Vi fik snuppet de her to billeder, der giver en idé om genspejlinger. Det er et stort vindue diamentralt modsat TV'et.

Billede
Billede
Supergris skrev: 25 jun 2025, 17:57 Lige startet med at læse testen, men faldt næsten lige i starten under: "Første indtryk" dette:
"fremstår C8K nydelig og disket i sit udtryk".
Går ud fra der skulle have stået "diskret" og ikke "disket"?

I giver skærmen jeres topanbefaling, men det må vel komme helt an på priserne, som I dog retfærdigvis opfordrer til at holde i snor.
Startpriserne er da helt ved siden af...
Tak rettet.

Ja, de danske priser hos Elgiganten lige nu er fantasipriser. Vi har Euro-priserne fra TCL Europe, så top-anbefalingen er givet på denne baggrund og fordi vi kender prisudviklingen fra tidligere år.

Det er desværre lidt samme udfordring vi står med hos andre etablerede producenter såsom LG og Samsung. De sætter meget høje startpriser, som ingen vil købe til. Men så er det jo lettere at skrive "spar 30%" senere...
Jeg fik 65" modellen hjem i fredags, jeg er super tilfreds med det, jeg kom fra et Sony X90L 65"

@Ramus Larsen, noget som irritere mig meget ved det er at, der ikke er nogen muligt for at bruge de interne højtaler sammen med Sonos Beam Gen 2, den er sat til 1. (e)ARC HDMI stik.
Under lyd dukker den mulighed desværre ikke op, ingen intern speakers + eARC.
Kan du snakke med TCL om den mulighed kan lade sig gøre?
Det ligner ikke at X11k nødvendigvis har meget bedre billedkvalitet end C8k i diverse kommentarer rundt på nettet? Højere lysstyrke, men ikke nødvendigvis bedre billede grundet X11k anvender det ældre panel
Tak for anmeldelsen. Det er lidt svært at se fra jeres billede af portene, og jeg finder lidt forskellige info online.
På TCLs egen hjemmeside, hvis man henter manualen til fjernsynet, så sidder eARC på HDMI port 4 og blokerer derfor ikke de to vigtige port 1 og 2.

Hvordan var det på jeres test model, sad eARC på port 1?