Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af piscorp
Jeg købte sidste år et nyt 65" OLED (Philips) og flyttede mit gamle 55" LG OLED (55B9 købt i 2019) ned i kælderen (til gæste brug). Men nu ville jeg så bruge mit LG igen, da jeg har skiftet min 27" iMac ud med en Mac Mini. Så jeg slæbte det op til "kontoret/soveværelset" for at bruge det som monitor/natte tv. Men nu kommer der ikke billede op, d.v.s. der er strøm på, og TV reagerer på fjernbetjeningen med en lyd, men power lysdioden forbliver rød. Jeg har også prøve at sætte en HDMI kilde på, men ingen reaktion.

En søgning gav dette: hvor han siger det er et almindeligt problem, og hvis det er tilfældet, så køber jeg sgudda ALDRIG LG igen.

Anyway er der nogen som har prøvet noget lignende?
Af HrJensen1
Hvis den lige giver et kort blink i den røde lampe, når du trykker på fjernbetjening eller knappen, og så ellers går tilbage i rødt - eller bare giver et klik og så sker der ikke mere, er det med meget stor sandsynlighed et smalret panel.
Hvis det var andet end det, ville den typisk blinke flere gange , inden den røde lampe så går ud.

Så prøv at lyse rundt i kanten af skærmen med en lommelygte, og se om du ikke kan se noget der ligner en flænge i en glasrude
Af piscorp
Den blinker ikke, men lyser konstant rødt. Der kommer kun "klik" lyden, når jeg tænder på fjernbetjeningen.

Jeg har gået det igennem med en kraftig lygte, og hver gang jeg troede jeg så en ridse/revne så var det bare fedt streger eller lignede, som kunne pudses væk med en klud.

Så det virker ikke som om, at panelet er gået i stykker?
Brugeravatar
Af hans123
Det er ikke et problem der er nævnt om her i Danmark.

Men alt elektronik kan gå i stykker og sjovt nok når det ikke bruges i længere tid pga udtørret kondensator