Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Jeg er endt med overvejelse på ELAC dcb61 til ca. 6.500 kr.

Er der nogen der har erfaring med disse højtalere eller de lidt mindre og ældre dcb41.

andre alternativer er også velkomne, bare ikke soundbar eller surroundsetup.
Bedre end en del Sundbars, forvent dog ikke de dybe toner, det kræver en SW.
Folk skriver positivt om ELAC dcb61

Jeg er selv en B&O tosse men det kræver lidt mere at smække dem på et TV - men hvad jeg kan læse mig til så er folk ganske glade for deres ELAC dcb61

Du kan evt. smide deres mindste Debut 3.0 Active Subwoofer på hvis du mangler lidt bund
G80 skrev: 31 aug 2025, 10:01 Jeg er endt med overvejelse på ELAC dcb61 til ca. 6.500 kr.

Er der nogen der har erfaring med disse højtalere eller de lidt mindre og ældre dcb41.

andre alternativer er også velkomne, bare ikke soundbar eller surroundsetup.
Hifiklubben har en hel del modeller, så ind og kig.

Ellers får Klipsch gode anmeldelser. Dette er den lille model:
https://www.av-connection.dk/?PNo=KL-TH ... AIQAvD_BwE
De har ikke en bedre frekvensgang end de ELAC du nævnte, så forvent ikke de dybe toner unden en SW.
Ønsker du ikke at have en SW, og vil have mere dybde i lyden, så skal du have nogen der går længere ned i frekvens end 48 - 46 Hz.
Hvis man alligevel er ude i de priser mener jeg man vil få meget mere ud af en WiiM Amp eller WiiM Amp Pro + et par lækre brugte reolhøjttalere.
Naiera skrev: 02 sep 2025, 17:30 Hvis man alligevel er ude i de priser mener jeg man vil få meget mere ud af en WiiM Amp eller WiiM Amp Pro + et par lækre brugte reolhøjttalere.
Jeg havde det også i tankerne. Men jeg vil gerne lige håbe at jeg kan undvære en dims mere :)
Hvis ikke du vil have mere stående altså ikke en SW, så er det vigtigt at du køber nogle højttalere som har bund i lyden for at kunne få en bedre oplevelse når der ses film, så de skal da mindst gå ned til 30 eller 25 Hz.
Det tyder på at der ikke er interesse i at have noget yderligere stående, så tilsyneladende ingen SW.
G80 skrev: 02 sep 2025, 17:32
Jeg havde det også i tankerne. Men jeg vil gerne lige håbe at jeg kan undvære en dims mere :)
WiiM-dimsen styres med Bluetooth og wi-fi, så den kan faktisk gemmes væk. Et væsentligt mere alsidigt valg end aktive højttalere.