Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af darkdevil
Hej,

Jeg er kommet til konklussionen at jeg vil enten have et LG B4 eller C4 77", da priserne er pænt gode nu og jeg tvivler de bliver bedre til black friday og heller ikke på nye modeller.

Min udfordring går så på om jeg i C4'en får et TV som retfærdiggør ekstra prisen på 2400? Er det 2400 kr bedre?

Tv'et skal udelukkende bruges til streaming tjenester (TV2, DR, Netflix) og film via USB.
Lydmæssigt har jeg pt soundbar med sub og baghøjttalere så er lidt ligeglade med den indbyggede højttaler.

mvh

Kim
Af Lape
B og C serien er meget tætte og de har nogle år også været (nok lidt) for tætte, hvilket betyder at LG har gjort mere for at separere dem lidt mere. Dog er det ikke rigtigt på billedkvaliteten men nærmere inputs.

Jeg husker især LG C9 og B9 fra 2019 være næsten identiske i billed og samme inputs (4x HDMI 2.1 på begge). Jeg så dem ved siden af hinanden til en demo aften og C9 var kun marginalt lysere til tider, ellers virkede alt andet nærmest ens.

Jeg mener de senere B modeller har 2x HDMI 2.1 (120 Hz) hvor C har 4 stk f.eks. Ligemeget for mange, da HDMI-ARC ofte sidder på en af de andre på B modellerne.

Lyd tvivler jeg på der er den store forskel, altid bedst at bruge noget helt andet.
Af Lape
EVO skuffede efter min mening ret meget, har set et par OLED med det og var ikke imponeret.

G1 havde også Evo panelet og det lignede GX til forveksling.

Tandem OLED er det bedste der er sket for WOLED i mange mange år, men forbeholdt G5 indtil videre (når vi snakker LG)
Brugeravatar
Af KimKaos
Er 77" C4 2000 mere værd end 77" B4 - i min bog ja - som Henrik.Yde skriver: C4 har OLED EX/EVO panelet, som efter sigende er 30% mere lysstærkt. Og også en bedre billedprocessor.

Så er C4 bedre i et lyst rum og bedre til at udglatte indhold med lav kvalitet - forskellene er ikke kæmpestore på alle parameter - men de er det og der er mere pang på C4 - har du råd så snup et C4
Af henrik.yde
Lape skrev: 16 sep 2025, 14:08 EVO skuffede efter min mening ret meget, har set et par OLED med det og var ikke imponeret.

G1 havde også Evo panelet og det lignede GX til forveksling.
G1 kom i 2021, og siden da er OLED EX/EVO panelerne altså blevet opgraderet adskillige gange. Og ja, der er meget mere "pang" på C4 ifht. B4. Det er relativt nemt at se forskel.
Af Lape
Jeg ville også vælge C4 og betale et par tusinde mere.

OLED Evo var primært marketing, jeg gik netop fra C9 til G1. Ikke en særlig stor stigning i lysstyrke. Det gav desværre også pink tint i nogle tilfælde.

Evo var et mindre spring end MLA, som dog heller ikke imponerede mig sønderligt.

RGB Tandem derimod, så snakker vi om et spring der kan ses og det er LGs første store spring i mange mange år efter min mening.

Jeg har set alt lige fra C7 til C4 og må indrømme at C9 til C4 nærmest ser identisk ud, når vi snakker lysstyrke. Det skriver Flatpanels også i deres tests. WOLED var stagneret.

Jeg konfigurerede et LG G5 i weekenden og det er første gang jeg kunne overveje et LG OLED panel igen, efter nogle år med QD-OLED, Sony A95K. Ganske almindeligt WOLED, hverken med Evo eller MLA, ville kunne få mig til at skifte væk fra QD-OLED men med RGB Tandem så er LG tilbage på min radar når der skal købes nyt TV i 26-27.

Ser frem til QD-OLED vs RGB Tandem vs RGB Mini LED, forventer stor konkurrence på "high-end" fremadrettet.
Af RigVader
C4 er et virkeligt fedt TV (nok det største performance spring for C linien i mange år) og værd at købe, om ikke andet for den bedre billedprocessering. 77” OLED kan godt straffe lidt med dårlige kilder, især hvad man sidder tæt på og med de kilder du nævner, er det værd at betale lidt ekstra for synes jeg. Men er lysten eller pungen ikke til det, er B4 helt sikkert også er super bud.
Af Supergris
C4 har også en bedre overfladebehandling end B4, som resulterer i mindre lysrefleksioner.
Jeg har et 77 C4 til salg til 10.500 kr., afhentet i Esbjerg. Kun lige blevet testet og har stadig beskyttelsesfolien på skærmen.
Af Supergris
Lape skrev: 17 sep 2025, 11:40 Jeg ville også vælge C4 og betale et par tusinde mere.
Skrev du ikke tidligere, at C-serien fra LG, slet ikke kunne komme på tale i din verden?
C4 er altså en ret så stor fremgang i forhold til tidligere generationer.
G4 var og er stadig et fantastisk TV, hvor mange, modsat dig, ikke oplever den store forskel imellem G4 og G5...